וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי בדרכו לנתב"ג?

ענת קם

29.10.2008 / 23:14

את מי שולח מעריב למטה אובמה, איזה נציג של חדשות 2 יקבלו במטה מקיין ומהם המשדרים המיוחדים שמתוכננים ברדיו? התקשורת הישראלית נערכת לסיקור הבחירות בארה”ב

אמצעי התקשורת נערכים לבחירות בארצות הברית. הטלוויזיה, הרדיו והעיתונים מקדישים מרחב סיקור ואנרגיות רבות בבחירת המנהיג הבא של העולם החופשי. כמדי אירוע מיוחד, מגישה לכם וואלה! ברנז'ה את כל האופציות לעקוב אחר האירועים. למבקשים לברוח מאקטואליה, יציעו גם HOT ו-yes מבחר סרטים ומשדרים דוקומנטריים הקשורים בנושא.

עיתונים

במעריב יסקרו כתבי החדשות צח יוקד וטל שניידר את האירועים בארצות הברית ויצטרף אליהם נדב איל, שבימים כתיקונם משמש כתב העיתון באירופה. בנוסף אליהם, יכתבו בהתאם לצורך בן כספית, יהונתן גפן (שהתגורר בעבר בארה"ב), עפר שלח ורון מיברג (שמתגורר מזה מספר שנים בארה"ב). בנוסף, יתורגמו הטורים של הפרשנים הבכירים של ה"וושינגטון פוסט" וה"לוס אנג'לס טיימס" ואלון פנקס, קונסול ישראל בניו יורק לשעבר, יתרום גם הוא למאמץ.

במסגרת הסיקור המוגבר של הבחירות באמריקה מקדישים בעיתון מדי יום לפחות כפולת עמודים לנושא, שכוללת עדכונים חדשותיים, סקרים מעודכנים ופרשנויות. בשבועות האחרונים מתפרסם המדור "קול אמריקה", במסגרתו מוצגת מדי יום קהילה או מדינה אחרת בארה"ב שיכולה להשפיע על התוצאות. בבוקר הבחירות וביומיים שאחריו מתוכננות מהדורות מיוחדות של העיתון על כל חלקיו, שישולבו עם עדכונים שוטפים באתר nrg בגלל הפרשי השעות.

עבור הארץ תדווח נטשה מוזגוביה, כתבת העיתון הטרייה יחסית בוושינגטון, שתדווח מהנעשה במטה של המועמד הדמוקרטי ברק אובמה. בשלב זה, ככל כנראה לא יהיה שליח של הארץ גם במטה של ג'ון מקיין. העיתון לא יגייס פרשנים או כתבים מיוחדים ויתבסס על הכותבים הקבועים, בהם תום שגב, אמיר אורן, עקיבא אלדר וארי שביט.

ידיעות אחרונות, כרגיל, שומרים על סודיות, אך מבטיחים סיקור איכותי ומקיף של האירועים.

רדיו

גלי צה"ל ישלחו את רזי ברקאי לסקר את האירועים לצד הכתבת הקבועה בוושינגטון דרורה פרל. בלילה שבין 4 ל-5 בנובמבר, בין שתיים בלילה לשש בבוקר, מתוכנן ליל שידורים מיוחד בהגשת ליאור קודנר, כשבכל שעה יתלווה אליו מגיש אורח מתחלף. יומן הבוקר של יום רביעי יתחיל עם תום המשדר המיוחד ויימשך עד שמונה בבוקר. לאחר מכן יימשכו דיווחים ועדכונים בכל תוכניות האקטואליה. ביום ראשון האחרון החלו לשדר ב"בוקר טוב ישראל" פרויקט מיוחד הכולל סדרת כתבות לקראת הבחירות, שבו צפויים להשתתף עיתונאים מכל כלי התקשורת ובהם כתב חדשות 10 בוושינגטון גיל תמרי, עורך חדשות החוץ של חדשות 2 ערד ניר, איתי אנגל, טטיאנה הופמן, אילן גורן, ליאור קודנר ודניאל זילברשטיין.

שליחי רשות השידור לבחירות מעבר לים יהיו מגיש מבט ינון מגל, ירון דקל - שיתלווה למועמד הרפובליקני מקיין, נתן גוטמן - שיתלווה למועמד הדמוקרטי אובמה, אמוץ שפירא ודני זקן שידווחו ממקומות שונים. בבוקר יום הבחירות ישודר משדר מיוחד של "הכל דיבורים" בהגשת ירון דקל מאריזונה. ב-11 בלילה ישודר משדר מיוחד, שיכלול עדכונים מהצוותים השונים בארצות הברית. יום רביעי ייפתח ביומן מורחב עם אריה גולן בין חמש לשמונה בבוקר ולאחר מכן תשודר מהדורה מיוחדת של "סדר יום". בעשר בבוקר ישוב דקל לשדר מאריזונה תוכנית מיוחדת של "הכל דיבורים".

טלוויזיה

עבור חדשות 10 ידווחו יעקב אילון וגיל תמרי ממטה אובמה בשיקגו, אליהם תצטרף טלי בן עובדיה, עורכת המהדורה המרכזית. שי חזקני שעבר לאחרונה להתגורר בארצות הברית ידווח ממטה מקיין באריזונה ועורך חדשות החוץ ניצן הורוביץ ידווח מוושינגטון. לאורך היום ישודרו מבזקים ודיווחים בכל תוכניות האקטואליה של ערוץ 10 ובבוקר יום רביעי מתוכנן משדר מיוחד עם תחילת הגעת התוצאות מהקלפיות.

בערוץ 1 יפתחו בשידורים המוקדשים לבחירות כבר ביום ראשון, עם סרט תיעודי של אילן זיו, ישראלי שעבר להתגורר בארצות הברית, הבוחן את הזווית הדתית במסע הבחירות הנוכחי. ביום שני בערב מתוכננים משדרים מיוחדים על הבחירות, בהם החלק הראשון של "הבחירה", סרט תיעודי על מקיין ואובמה. בשלישי בערב תשודר מהדורה מורחבת של "היום בחדשות" שתוקדש לבחירות ולאחר מהדורת מבט ישודר החלק השני של "הבחירה". בוקר רביעי ייפתח בשש וחצי עם תוכנית מיוחדת עד השעה תשע בהגשת יעקב אחימאיר, שתציג את התוצאות שיתחילו להגיע. בערב שוב תשודר מהדורה מורחבת של "היום בחדשות" ולאחר מהדורת מבט משדר סיכום בחירות מיוחד.

חדשות ערוץ 2 ישלחו את יונית לוי לדווח מהמטה של אובמה ואת הכתב בארצות הברית אהרון ברנע למטה מקיין. דיווחים מהמטות ישודרו בכל תוכניות האקטואליה. ברביעי ישודר משדר סיכום מיוחד עם ערד ניר שיגיש בתל אביב ויונית בארצות הברית. בנוסף, סיכמה חברת החדשות על שיתופי פעולה עם חברות החדשות הגדולות באמריקה ותעביר גם חלק מהשידורים של חדשות FOX ו-CNN. משידורי הבחירות "יסבלו" גם רשת המשדרת ביום שלישי וגם קשת המשדרת ביום רביעי, שעלולות להקריב חלק מזמן השידור שלהן לטובת שידורי חברת החדשות, אבל בשלב הזה טרם הוחלט על כך. "מה קורה" של קשת תתייחס בשלישי בערב לבחירות ובמקביל עובד כתב "עובדה" בן שני על כתבה שתכלול בחלקה התייחסות למאבקו של ברק אובמה על קולות הפנסיונרים היהודים בפלורידה. הכתבה תשודר בעוד מספר חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ולמי שרוצה לברוח מהסיקור החדשותי

למעוניינים לברוח מהסיקור השוטף, מציעות גם חברות הכבלים והלוויין התייחסות משלהן לאירוע:

ערוץ yes-דוקו משדר מזה מספר שבועות סרטים רבים הנוגעים לבחירות בפרט ולחברה האמריקאית בכלל, בהם "בחזרה לחמ"ל" המתעד את אנשי הקמפיין של ביל קלינטון מ-1992 בבחירות 2008 בסרט של אותו במאי שתיעד את הקמפיין ההוא, "אוברדראפט, אמריקה" הרלוונטי במיוחד בימים אלו ועוד רבים. ערוצי הסרטים של yes ישדרו החל ממוצאי השבת הקרובה את המיני-סדרה זוכת פרס האמי "ג'ון אדאמס" על חייו של הנשיא השני של ארצות הברית ובאותו ערב גם את הסרט "איש השנה". ביום הבחירות ישודר הסרט זוכה פרס האמי "ספירה חוזרת" על הבחירות בשנת 2000 וכן הסרטים "בובי" ו "לכשכש בכלב".

ערוץ הסרטים HOT Fun יקדיש גם הוא את שידוריו ביום הבחירות לסרטים הקשורים בנושא. החל משש וחצי בערב ישודרו שלוש קומדיות רלוונטיות: "בחירות או להיות" של אלכסנדר פיין, "דייב" של איוון רייטמן וכמובן "לכשכש בכלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully