וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסודרים

ענת קם

29.10.2008 / 17:26

לאור גל פיטורי העובדים: ועד הפעולה של עיתונאי מעריב יקיים את הכינוס הראשון שלו בשישי הקרוב. ומי יאמץ בחום את הועד החדש? דווקא ההסתדרות

השבוע זה קורה: ועד הפעולה של עיתונאי מעריב יקיים ביום שישי הקרוב את הכינוס הראשון שלו, לאחר שזה נדחה מהתאריך המקורי בו אמור היה להתקיים. ביום ראשון האחרון הפיץ הועד בקרב עיתונאי העיתון הזמנה לישיבה, שתתקיים בבית ההסתדרות בתל אביב ביום שישי בשעה 11:30. הפגישה הקודמת נדחתה מסיבות טכניות, אך בין השאר הועלתה הטענה, כי על הוועד הופעלו לחצים להמתין עם הפעולות עד לסיום הליך המכירה של מעריב שהיה אז בעיצומו.

בימים האחרונים מתבצע גל קיצוצים ברבים מגופי התקשורת על רקע המצב במשק. הקיצוצים לא פסחו על מעריב, שנמצא במשבר כלכלי קשה ללא קשר לאירועי הכלכלה העולמית. פיטוריהם של עובדים רבים, בהם בכירים וותיקים בעיתון, הביאו את הוועד למסקנה כי זה הזמן להתאגד.

בהזמנה שהופצה נכתב: "כולנו מרגישים את הלחץ הגובר. הימים האחרונים הוכיחו לנו את הצורך בהתארגנות למען שמירה על הזכויות שלנו ועל העתיד של מקום העבודה שלנו. בתקופה האחרונה התחלנו במהלך להתארגנות להקמת ועד עובדים בעיתון... אנחנו מאמינים שרק אם נפעל יחד נוכל לשמור על זכויותינו כעובדים, על העיתון שהוא הבית שלנו, מעריב, וכן על עתיד העיתונות בישראל".

בשונה מועד הפעולה של הארץ שהעומדים בראשו הובילו את הקמת החטיבה הצעירה באגודת העיתונאים, מצטרף הועד החדש של עובדי מעריב דווקא להסתדרות. אחד הפעילים בוועד הסביר לוואלה! ברנז'ה, כי העיתונאים העדיפו להצטרף להסתדרות בגלל התמחותה ביחסי עבודה וניסיונה בתחום והוסיף: "לקחנו בחשבון שזה גוף שמסוקר על ידינו ויש ניגוד אינטרסים מסוים, אבל אנחנו רוצים ליצור מודל חדש של ייצוג עיתונאים ואנחנו חושבים שההסתדרות תיתן לנו מענה טוב יותר. זו תהיה טעות לא ללכת להסתדרות רק בגלל שהיא מסוקרת על ידינו ואפשר לפתור את זה עם כתב הסתדרות שלא יהיה חבר בוועד".

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully