וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יא וולי: עד 120 דקות ריאליטי לשבוע

ענת קם

23.12.2008 / 13:31

בישיבתה אמש החליטה הרשות השניה להגביל את שידורי הריאליטי ב-2009. לוחות השידורים של רשת וקשת לא אושרו. שני מיליון שקלים עברו להפקות המקור של הרשות

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה מגבילה את שידורי תכניות הריאליטי: בשנת 2009 יצטרכו הזכייניות בערוצים 2 ו-10 להחליט אם לשדר שתי תכניות ריאליטי בשבוע, במידה שאורכן אינו עולה על שעה בכל פעם, או לשדר פעם אחת בשבוע תכנית שאורכה עולה על שעה. במידה והתכנית ארוכה משעה, כל זאת, בתנאי שתשודרנה בכל שבוע לפחות ארבע תכניות של סוגה עלית על ידי כל זכיין.

בישיבת הועדה שהתקיימה אתמול הוחלט לא לאשר את לוחות השידורים של רשת וקשת למחצית הראשונה של 2009 בשל חוסרים בתחום הסוגה העלית. על הזכייניות להגיש לוחות מתוקנים עד לתאריך 5 ינואר 2009. במהלך חודש ינואר תדון הרשות גם בלוח השידורים של ערוץ 10.

נורית דאבוש, יושבת ראש מועצת הרשות השנייה מסרה: "מצד אחד, מועצת הרשות השנייה מגבילה באופן מובהק את שידור תוכניות הריאלטי ומהצד האחר דורשת מהזכייניות להגיש לוח שידורים חדש שיתן ביטוי לדרמה ולדוקומנטרי כדי ליצור תמהיל איכותי על המסך".

בנוסף, אישרה אמש מועצת הרשות את תקציב הרשות לשנת 2009 שיעמוד על 60 מיליון שקלים. בנוסף, אושרה העברה תקציבית של שני מיליון שקלים להפקות הרשות, כדי שתתאפשר הזרמת תקציב לשוק היצירה באופן מיידי מתקציב 2008.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות: "אנו רואים בז'אנרים עיליים ובעיקר בנושאים מועדפים בין פריפריות ונושאים חברתיים חשיבות מרובה. בעת הזו כאשר חסרים משאבים בתחום היצירה, הפניית תקציב ע"י הפקות הרשות חיונית ותתרום להרחבת העשייה התרבותית".

מרשת וקשת טרם התקבלה תגובה מערוץ 10 נמסר: "טרם קיבלנו את ההחלטה, כשהיא תתקבל נגיב מול הרשות השנייה".
איגוד אומני ישראל ברך על ההחלטה: "כולנו תקווה שהפעם הרגולטור לא יתקפל בפני הזכייניות וישיב את הכבוד הראוי לתרבות וליצירה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully