וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לחץ לאישור כניסת עיתונאים זרים לעזה

עדי שמחוביץ'

31.12.2008 / 11:06

בתגובה לעתירת התאחדות כתבי החוץ הורה בג"ץ למדינה להשיב עד מחר לעתירת העיתונאים הזרים להיכנס לעזה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

בג"ץ דן הבוקר (רביעי) בעתירה שהגישה התאחדות כתבי החוץ בישראל בעניין מתן אישור כניסה לרצועת עזה לצורך ביקור. העתירה הוגשה כבר ב-24 בנובמבר עוד לפני תום הרגיעה, אך הדיון הבוקר התמקד בהסלמה של הימים האחרונים. עורכת הדין הילה גרוני מפרקליטות המדינה טענה כי "במצב היום המעברים פועלים באופן מצומצם ביותר, ומעבר ארז, המשמש למעבר אנשים בין ישראל לרצועה, נפתח אך ורק על מנת לאפשר מעבר במקרים חריגים הומניטריים ורפואיים דחופים ובתיאום מראש: "לא מדובר כאן בסיכון מיידי אלא בסיכון רחב יותר שקיים בזמן הלחימה".

השופטים דורית בייניש, חנן מלצר ואליקים רובינשטיין תהו מדוע לא ניתן לאפשר לעיתונאים להיכנס: "זה הסיכון שלהם". עו"ד גרוני ענתה כי הבעייתיות היא שהעיתונאים לא נכנסים ונשארים ברצועה, אלא נכנסים ויוצאים.

עו"ד גלעד שר המייצג את התאחדות כתבי החוץ טען כי לא יעלה על הדעת שלא ניתן להיכנס לרצועת עזה ולדווח: "כרגע בימים כאלה נסכים גם להצעה של פול עיתונאי". בסופו של דבר קבע בית המשפט כי עד מחר ב-10 בבוקר על המדינה להודיע מה עמדתה הסופית בנושא כניסת כתבים זרים לרצועה. החלטתו הסופית של ביהמ"ש תתקבל לאחר מכן.

"חובת הציבור לדעת מה קורה"

שרל אנדרלין מהטלוויזיה הצרפתית אמר לוואלה! חדשות: "זו הפעם הראשונה אחרי עשרות שנים שאני עובד כאן שמדינת ישראל אוסרת על כתבים זרים לכסות אירוע כזה. אנחנו לא מבקשים להתלוות לכוחות צה"ל אבל חייבים לאפשר לנו לכסות את מה שקורה בעזה. תנו לנו להיות בשטח ולבדוק איך נעשה הסיקור גם על ידי אנשים שלנו, ואם יש לחץ על הכתבים מצד החמאס". לדעתי חובת הציבור לדעת מה קורה בעזה. זה פוגע בתדמיתה של ישראל שאוסרת על הכתבים לדווח מהשטח. אני מניח שזה גם פוגע בהסברה הישראלית. אנחנו לא מבקשים ממדינת ישראל לדאוג לשלומנו בתוך השטח אלא רק לאפשר לנו להיכנס".

עו"ד גלעד שר הגיב להחלטת בג"ץ: "סיקור עיתונאי זה אלף-בית של דמוקרטיה, אי אפשר להגביל באופן קיצוני ודרסטי כניסת עיתונאים. בית המשפט נהג כמו שצריך לנהוג. אנחנו נסכים למתכונת שהוצעה שבתקופת המבצע ייכנס אגד של עיתונאים ולאחר מכן נבקש שיחזרו לפעול במתכונת שהייתה נהוגה קודם - כשהמעברים פתוחים ואפשר להכניס עיתונאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully