וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החינוך יוצאת נגד הסגידה לריאליטי

נעמה טלמור

17.2.2009 / 15:02

לדברי יולי תמיר, בריאליטי מחנכים להשפלה ולהכשלה. בכנס שלום הילד נחשף כי הילדים בישראל רואים הכי הרבה טלוויזיה במערב

מערכת וואלה!

(צילום: יוסי בדלוב, עריכת וידאו: ענת ברק)

שרת החינוך פרופ' יולי תמיר תקפה היום (שלישי) את תוכניות הריאלטי. בכנס לשלום הילד, שהתקיים באוניברסיטת בן-גוריון, אמרה השרה תכניות הריאליטי וכל תחליפי המציאות, ובכללם גם פרסומות, מהוות סכנה גדולה לחינוך הילדים. לדבריה, "תכניות אלו מחנכות לתחרותיות, להשפלה ולערכים הרסניים".

השרה הוסיפה ואמרה, כי אין בכוח החברה לאסור על תכנים אלו, וכן יש לחנך את הילדים לצפייה ביקורתית. "התכניות הללו שמות דגש על כישלון. הפרקים שבהם מודחים המועמדים, זוכים לרייטינג הכי גבוה. במקום ערכים של עזרה לזולת, התכניות הללו מלמדות ערכים של הכשלת הזולת", אמרה תמיר. היא גם

מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מנשה סמיר, הציג בכנס נתונים, לפיהם ממוצע שעות הצפייה בטלוויזיה נע בין שלוש לשלוח וחצי שעות ביום, כאשר התכניות הנצפות ביותר הן תכניות הריאליטי. לדבריו, "'האח הגדול' הוא מדורת השבט החליפית שלנו. זהו ה'ביחד' שלנו כמדינה".

80 אלף ילדים צופים מדי יום בחדשות

מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ציין עוד, כי לפי הנתונים שבידיו, כ-80 אלף ילדים צופים מדי יום במהדורות החדשות. לדבריו, החשיפה לאלימות נובעת לא רק מחשיפה לתכני הריאליטי, אלא גם מחשיפה לתכנים חדשותיים ולתמונות מזעזעות.

יכולוג ערוץ הילדים דורון ויינשטוק אמר בכנס, כי הצפייה האובססיבית בחדשות וחוסר היכולת להתנתק מהמסך מדמה את המצב של חולה פוסט-טראומטי. הוא הוסיף ואמר כי בעוד שבמציאות אנשים וגם ילדים מפעילים מנגנוני הגנה מוצדקים של הדחקה והכחשה כדי לאפשר לנו להתמודד עם מציאות קשה, האקטואליה בתקשורת פועלת בכיוון הפוך וחושפת כל העת את הילדים למציאות הנוראית שבה אנחנו חיים.

מנתונים שנמסרו בכנס עולה שכשני שליש (67%) מהילדים בישראל בגילאי 6-12 צופים בטלוויזיה חמש שעות ויותר מידי יום. עשרה אחוז מהילדים אף צופים בטלוויזיה בבוקר לפני שהם הולכים לגן או לבית הספר. 17% מהילדים בגילאים אלו צופים בטלוויזיה גם בשעות הערב והלילה. הילדים הצעירים בישראל הם אלופי העולם המערבי בצפייה בטלוויזיה.

בקרב בני ה-13 תופסת ישראל את המקום השני (שנייה רק לסלובקיה) בשיעורי הצפייה בטלוויזיה (85% מהבנות ו-75% מהבנים). בקרב גילאי 15 תופסת ישראל "רק" את המקום החמישי בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully