וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם איגוד המוזיקאים נגד מוזיקה 24

עינב שיף

7.4.2009 / 12:50

במכתב שהוציאו יושב ראש איגוד המוזיקאים וסגנו נאמר כי יינקטו צעדים נגד נגנים שיופיעו באולפן השקוף בתנאים הנוכחיים. ערוץ 24 בתגובה: "פעילות איגוד המוזיקאים אינה חוקית"

איגוד הנגנים יוצא גם הוא נגד תנאי המוזיקאים באולפן השקוף של ערוץ מוזיקה 24. לידי וואלה!תרבות הגיע מייל שכותרתו היא "אזהרה מאיגוד המוזיקאים בקשר להשתתפות בתכניות ב'אולפן השקוף' בנמל תל אביב" ובו כותבים יושב ראש הארגון, דני גוטפריד וסגנו יוסי מנחם כי "כל השתתפות שלכם בתוכנית המשודרת מאולפן זה – ולא משנה גם אם מדובר בשיר אחד או שניים בלבד – התשלום הנדרש המינימאלי הוא עבור חצי יום אולפן, דהיינו 1,144 שקלים + מע"מ", לשון המייל. "אין לעבוד בפחות מזה ולא משנה אם המזמין הוא ערוץ 2 במישרין או המשרד של האמן איתו אתם עובדים".

"תדרשו מהמזמין התחייבות מראש (ורצוי בכתב) לתשלום הנ"ל", כותבים גוטפריד ומנחם. "ולא – אל תופיעו!!! נגד נגנים שיעבדו בתמורה נמוכה מהמחיר הנ"ל – ייאלץ האיגוד לנקוט בצעדים". גוטפריד ומנחם אף יוצאים נגד מסמכי ויתור והעברת הזכויות של הערוץ, שנחשפו בוואלה! תרבות וכותבים כי "המסמך הוא פסול מבחינת האיגוד כי הוא מעביר לידי הערוץ את כל הזכויות בחומר המצולם ומחר תוכלו למצוא בחנויות DVD מהחומר שלכם, או קליפ בסלולר וכדומה – ולא תקבלו עבור זה פרוטה! זכרו שהתשלום אותו קיבלתם – מכסה אך ורק הופעה בטלוויזיה (כולל שידורים חוזרים ולא יותר מזה ואין לתת ב'מתנה' את כל זכויותיכם". את המכתב חותמים השניים ב"שמרו על זכויותיכם ואל תהיו פראיירים".

"הבנו שיש פה איזשהו שינוי בשימוש בנגנים", אומר גוטפריד לוואלה! תרבות. "פשוט הערנו בקשר לזה. יש לנו תעריפים ויש לנו כללים בקשר למה שנוגע בהשתתפות בצילומי טלוויזיה, זכויות ואנחנו רוצים שאנחנו שיעמדו בתנאים ומי שרוצה שימוש – שידבר איתנו, אנחנו מזהירים את האנשים. הגיעו אלינו כל מיני שאלות, מה קורה ומה צריך לעשות – אז נתנו תדריך".

"זו עבירה פלילית"

ערוץ 24 מסר בתגובה: "להלן העובדות: פעולת איגוד המוזיקאים אינה חוקית והנה בגדר עבירה פלילית. באופן שערורייתי, האיגוד מאיים על האמנים שלו שלא לעבוד עם הערוץ, ואנו ננקוט כנגדו בצעדים משפטיים.

קביעת סכום שרירותי זהה לכל אורח הנה מגוחכת ובוודאי שאינה יכולה להכיל פרויקט כה רחב בהיקפו. עד כה התארחו כ-300 נגנים באולפן השקוף , התשלום נעשה על פי הסכמתם ובקשתם ובהתאם למשך זמן הופעתם. ערוץ 24 שם לנגד עיניו את טובת היוצרים והאמנים ומוכיח בכל יום מחדש שהוא מהווה בית עבורם. מסתבר, כי במקביל קם בית חדש לניגוח ולהכפשות בלתי פוסקות מצד גופים אינטרסנטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully