וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! - עליה בהכנסות וברווחים ברבעון השני

וואלה!, מסיימת רבעון שני מוצלח. הכנסות החברה צמחו ב-12% ל-31.2 מיליון ש'. הרווח התפעולי גדל ב- 11% לכ- 6.3 מיליון ש'. עלייה גם בצבר ההזמנות ממפרסמים

וואלה! מפרסמת היום (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2009, המצביעות על המשך מגמת צמיחה ושיפור בתוצאותיה העסקיות בכל הפרמטרים הכספיים.

הכנסות הרבעון השני לשנת 2009 הסתכמו בכ- 31.2 מיליון שקל, לעומת כ- 27.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2008 - גידול של כ- 12%. הרווח הגולמי הסתכם בכ- 17.1 מיליון שקל לעומת כ- 15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ- 12%.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 6.3 מיליון שקל לעומת 5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2008 – גידול של כ-11%, הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 4.5 מיליון שקל לעומת כ- 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של 4% ה- EBITDA הסתכם בכ- 8.3 מיליון שקל לעומת כ- 7.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – גידול של 9%.

"למרות המשבר הכלכלי והמיתון במחצית הראשונה של השנה, ענף האינטרנט ממשיך לצמוח" אמר מנכ"ל וואלה! אילן ישועה, "וואלה! כמובילת הענף בישראל היא הנהנית העיקרית מכך. אסטרטגיית החברה ממוקדת בשימור מובילות הרייטינג, על ידי התאמה מתמדת של תמהיל המוצר למגמות הכלליות של הגלישה באינטרנט. רכישת הרשת החברתית 'מקושרים' וההשקעות הגדולות בהרחבת היצע תכני הוידאו לגולשינו נושאים פרות, ומבטיחים את מובילות האתר הן במספר הגולשים והזמן שהם מבלים בו והן ביכולת החברה לתרגם טרפיק זה להכנסות מפרסום וממסחר אלקטרוני".

צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) עלה בכ- 11% מהרבעון הקודם ל- 23.8 מיליון שקל נכון ל-30 ליוני 2009. העלייה בצבר נבעה בעיקר מגידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני עומד על כ- 5.8 מיליון שקל. ביוני 2009 חילקה וואלה! דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסכום כולל של 15 מיליון שקל.

הכנסות החציון הראשון לשנת 2009 הסתכמו בכ- 61.4 מיליון שקל לעומת כ- 52.4 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2008, גידול של כ- 17%. הרווח הגולמי הסתכם בכ- 34.3 מיליון שקל לעומת כ- 29.2 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ- 17%. הרווח התפעולי בחציון הסתכם בכ- 13.1 מיליון שקל לעומת כ- 10.4 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2008, גידול של כ- 27%. הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ- 10 מיליון שקל לעומת כ- 7.7 מיליון שקל בחציון המקביל, גידול של 30%. ה- EBITDA הסתכם בכ- 17.1 מיליון שקל לעומת כ- 14.1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, גידול של 22%.

יותר ממיליון גולשים ביום

ברבעון השני של 2009 ממשיכה וואלה! להיות הפורטל המוביל בישראל בכל הפרמטרים של המדידה: מספר הגולשים היומיים בוואלה!, מכל שכבות הגיל והאוכלוסייה, חצה את קו המיליון ומספר הגולשים החודשי עולה על 5 מיליון איש. בנוסף, וואלה! הינו האתר הפופולארי ביותר בישראל בקרב כל קהלי היעד, כך שבכל קבוצת גיל יש בוואלה! יותר גולשים מאשר בכל אתר תוכן אחר.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "במקביל לחיזוק תחומי הליבה - הכנסות מפרסום ומסחר אלקטרוני - החברה פועלת בכל תחומי הצמיחה המהותיים באינטרנט. חשוב לציין במיוחד את תחום הוידאו - שיתוף הפעולה עם yes, כמו גם אגרגציה של תכני וידאו מגופי תוכן אחרים, הופכים את וואלה! לאתר המוביל בתחום, הן בהיקף ומגוון תכני הוידאו האיכותיים המוצעים לגולש והן במספר הגולשים הצופים בוידאו במחשב, בהיקף צפיות ובדקות צפייה כוללות. בחודשים האחרונים חלה גם פריצה משמעותית בהיקף הביקוש לפרסום בוידאו באינטרנט מצד מפרסמים ומשרדי פרסום, כך שכל שטחי הפרסום בוידאו באתר מכורים מראש לתקופות ארוכות".

לצד הוידאו, התחום הנוסף הצומח ביותר באינטרנט הוא ללא ספק תחום הרשתות החברתיות. כ- 55% מהגולשים בישראל, צעירים ומבוגרים כאחד, חברים כיום ברשתות חברתיות, מבלים בהן חלק ניכר מזמנם ולגבי רבים הרשת החברתית היא גם שער הכניסה שלהם לאינטרנט. לדברי ישועה, עם השלמת רכישת 70% מהרשת החברתית המובילה 'מקושרים' לפני מספר חודשים אנו עסוקים באינטגרציה ויצרת סינרגיזם מירבי בין 2 החברות. הרכישה כבר תורמת לשימור המובילות של וואלה! בטרפיק וכן מאפשרת לנו להציע למפרסמים פורטפוליו מגוון של אמצעי פרסום מפולחים".

התקופה האחרונה התאפיינה בשורה של חידושים במגוון התכנים והשירותים המוצעים ע"י וואלה!. בין היתר, גם בתחום הלוחות. ישועה: "התחלנו לפעול בצורה משמעותית השנה הן בתחום הדרושים באמצעות אחזקותינו בוואלה! jobs והן בתחום רכב ונדל"ן באמצעות שת"פ רחב היקף עם אתר הלוחות המוביל בישראל - יד2".

בנוסף, במהלך חודש יוני האחרון החלה וואלה! בתהליך השקת גרסה חדשה לכלל ערוצי האתר. במסגרת המהלך שודרגו למעלה מ-20 ערוצי תוכן ומידע כאשר המהלך כולו יושלם במהלך 2009 ויכלול גם את וואלה! דואר. "וואלה! ממשיכה להתחדש תוך חיזוק שירות הדואר האלקטרוני הפופולרי שלה המונה כיום כ-2.9 יוניקים, עם גידול שנתי של כ- 15% בכמות המשתמשים החודשית. הגרסה החדשה של ערוצי ושירותי האתר תתרום באופן מהותי להמשך מיצובה של וואלה! כפורטל המוביל בישראל" הוסיף ישועה.

גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "בהשוואה לרבעון ולחציון המקבילים הציגה וואלה! צמיחה בכל מקורות ההכנסה. החברה הגדילה את הרווח התפעולי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ב- 11% ושמרה על שיעור EBITDA של 27% מההכנסות שהסתכם ל- 8.3 מליון שקל הרבעון בהשוואה ל- 7.6 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. וואלה! ממשיכה לתרגם את רווחיה למזומן, והציגה הרבעון תזרים מפעילות שוטפת של 5.8 מליון שקל. בנוסף, חילקה החברה בסוף הרבעון השני דיבידנד בסך של 15 מליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully