וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיי לידה דיגיטליים

השידורים הדיגיטליים שהחלו השבוע סובלים מבעיות טכניות, היעדר תמיכה בכתוביות ובמדריך שידורים

שידורי האוויר הדיגיטליים הם רעיון טוב. בין האנשים שמוכנים לשלם 200-300 שקל על טלוויזיה רב ערוצית לבין אלה שמשתמשים באנטנה כדי לקלוט את ערוצים 1 ו-2, יש להם לא מעט צרכני טלוויזיה פוטנציאליים עבורם 5 ערוצים במחיר של 300-400 ¤ - מחיר הממיר הנדרש כדי לקלוט אותם, זו עסקה טובה. נכון ששניים מתוך החמישה – ערוצים 33 ו-99, לא מאוד מעניינים את רוב הצרכנים, אבל ערוצים 2, ו-10 (טוב, נו, גם הערוץ הראשון) יכולים לענות על הצורך לראות תוכניות אקטואליה ובידור פריים-טיים.

ואכן, החל מיום הראשון האחרון, פועלים בארץ באופן רשמי השידורים האלה. כל מי שרוצה יכול לרכוש ממיר – אם ימצא אחד בחנויות, מה שהתברר לנו כבעייתי ביום ההשקה אבל צפוי להיפתר בקרוב – לחברו למסך הטלוויזיה ולהתחיל לצפות. במהלך הימים האחרונים ניסינו את השידורים עם ממיר של חברת Konka מדגם KSDT980, תוך שימוש הן באנטנה פשוטה והן באנטנה חיצונית.

זהירות, ניסיון

הדבר הראשון שצריך להבין הוא שהשידורים אמנם החלו, אבל מדובר עדיין בשידורי ניסיון. פריסת האנטנות ועוצמת השידורים גורמת לכך שבחלקים מהארץ אי אפשר להסתפק באנטנה פשוטה – מוט מתכת קטן. כך, למשל, במרכז תל אביב נדרשתי לחבר אנטנה חיצונית כדי שקליטת השידורים תהיה סבירה, וגם אז נתקלתי במספר בעיות.

בכל אחד מימי הצפייה נתקלתי ברגעים של איבוד אות בממיר. זה לא קרה הרבה – 3-4 פעמים בערב, וההפסקות היו לעשר שניות לכל היותר, אבל כשאתם מנסים לצפות בתוכנית אקטואליה, גם עשר שניות של הפסקת שידורים יכולות להוות בעיה. אפשר להגיד שכיוון שמדובר בשידורי ניסיון, הגיוני שהמצב ישתפר, אבל נכון לעכשיו זה מעצבן.

בעיה נוספת, שתהייה אקוטית יותר עבור מי שמנסה "לשנמך" משידורי הכבלים או הלווין, היא היעדר ה-EPG, מדריך השידורים על המסך. נכון לעכשיו, הרשות השנייה לא משדרת את ה-EPG, וגם לא כתוביות סמויות - שידורי ניסיון, אחרי הכל. ועדיין לא ברור מתי ייגמר הניסיון ויתחילו השידורים המלאים, אבל הממירים עליהם כתוב שהינם עומדים בדרישות הרשות השניה כבר כוללים הכנסה לEPG וכתוביות.

הכדאיות איננה ברורה

אין לי תשובה ברורה לשאלה של האם לעבור כבר לשידורים הדיגיטליים החינמיים או לחכות עד שיהפכו לאיכותיים יותר. מצד אחד, הבעיות הטכניות והיעדר ה-EPG הם דבר מעצבן, ואילו מצד שני מדובר בתשלום חד פעמי של 300-400 שקל במקום תשלום חודשי של 200-300, וזה חסכון של כמה אלפי שקלים בשנה.

הערת צד: ברשות השניה פתחו אתר מידע על מערך השידורים ומוקד טלפוני. האתר חביב, אך למוקד הטלפוני לא היינו ממליצים לכם להתקשר. 19 דקות ו-42 שניות נדרשו כדי לאמת את זה שמערך ה-EPG והכתוביות לא הופעל, כשבדרך נשאלתי מספר פעמים אם אני יודע שצריך לקנות ממיר והאם יש לממיר שלי בעיות קליטה – שאלות לא רלוונטיות בעליל.

  • עוד באותו נושא:
  • עידן+
  • DTT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully