וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלווין לעזרת שידורי הכדורגל והכדורסל?

המועצה עשויה להיעתר לבקשות ההתאחדות לכדורגל ומכבי תל אביב כדורסל להאריך את משך החסויות כדי לממן השידורים

ההתאחדות לכדורגל, מכבי תל אביב וחברות יס והוט פנו אל המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, בבקשה להתיר שידור חסויות במשחקי ליגת העל בכדורגל ולהרחיב את משך החסויות בספורט הישראלי, וזאת על מנת לאפשר את שידור המשחקים במסגרת ערוץ הספורט, לאחר שהערוצים הפתוחים, אשר שידרו בעבר את המשחק המרכזי בכל מחזור, לא הביעו עניין ברכישת הזכויות. נכון להיום מאפשרים כללי התקשורת שידור הודעות חסות במשדר ספורט ישראלי, אך קובעים כי משדר שעיקרו תחרויות כדורגל גברים לא ייחשב למשדר ספורט ישראלי, שניתן לשדר במהלכו חסויות. התפיסה שעמדה מאחורי החרגת הכדורגל ממשדרי הספורט שניתן לשדר במהלכם חסויות היתה שהכדורגל הישראלי הינו מפעל מצליח, שאינו נזקק לתמריץ כלכלי לשם שידורו.

לאור שינוי הנסיבות והעובדה שזכויות השידור של המשחק המרכזי לא נמכרו לאף אחד מהערוצים הפתוחים שנהגו לשדר את המשחקים, ועל מנת לאפשר את שידור המשחקים בערוץ פתוח שיאפשר לציבור הרחב ליהנות מהמשחקים, שוקלת המועצה לקבוע כי ניתן יהיה לראות במשחק המרכזי של משחקי ליגת העל בכדורגל משדר ספורט ישראלי ולשדר בו חסויות, ובלבד שישודר בערוץ פתוח.

יו"ר המועצה ניצן חן, אמר: "לאור כשל השוק שנוצר במשחקי הכדורגל ושינוי הנסיבות שבגינן קיים חשש שאוהדי הכדורגל לא יוכלו לצפות בעונה הקרובה במשחק המרכזי של ליגת העל, שכן ערוצים 2, 10 והערוץ הראשון אינם מעוניינים לרכוש אותו, שוקלת המועצה להחיל את הכללים החלים בשאר ענפי הספורט הישראלי בעניין חסויות גם על ענף הכדורגל, או לכל הפחות על המשחק המרכזי של ליגת העל. המועצה מקווה שהקלה זו תעודד את חברות הכבלים והלוויין לרכוש את זכויות השידור של המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל, על מנת שהציבור כולו יוכל ליהנות מהמשחקים".

עוד שוקלת המועצה להרחיב את משך הזמן המותר בשעה לשידור חסויות, מ-30 שניות ל-60 שניות. ההרחבה נועדה לעודד את חברות הכבלים והלוויין לרכוש את זכויות השידור של משחקי ליגת העל בכדורגל ומשחקי היורוליג בהשתתפות מכבי תל אביב, אשר אף הם לא נרכשו השנה על ידי הערוצים הפתוחים, ולשדרם בערוץ פתוח. המועצה ביקשה את עמדת הציבור בתוך שבוע לשינויים אותם היא שוקלת לבצע ברגולציה, בטרם תתקבל החלטתה הסופית, שצפויה להתקבל בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully