וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב מתכנן: פרטנר תיכנס לשוק הטלוויזיה

אמיתי זיו

18.8.2009 / 11:24

על פי גורמים בענף, הבעלים החדש של רשת הסלולר מתכנן להפוך אותה לשחקנית דומיננטית בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית שתתחרה ב-YES וב-HOT

איש העסקים אילן בן-דב, שרכש בשבוע שעבר את חברת הסלולר פרטנר תמורת 5.3 מיליארד שקל, כבר גיבש קווים כלליים לאסטרטגיה העתידית של החברה - כך מוסרים גורמים בשוק התקשורת. לפי אותם מקורות, לבן-דב תוכניות מרחיקות לכת בנוגע לפרטנר, ובראשן להפוך אותה לשחקנית דומיננטית בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית ולמתחרה בחברת הכבלים HOT ובחברת הלוויין yes.

בתחילת 2009 החלה פרטנר לפעול בתחום התוכן הטלוויזיוני, באמצעות פורטל האינטרנט orangetime. הפורטל מאפשר צפייה בתשלום בתוכני VOD, בסרטים ובסדרות באמצעות המחשב הביתי. החברה לא מסרה נתונים לגבי היקף הצפיות בשירות החדש או לגבי ההכנסות ממנו. ואולם כעת מתכנן בן-דב להרחיב את השירות גם למכשירי הטלוויזיה שבסלון, ולספק בנוסף לשידורי ה-VOD שידורים ליניאריים רגילים (המשלבים ערוצי ברודקאסט).

בן-דב מאמין כי ניתן וכדאי להפוך את מיזם התוכן של פרטנר, orangetime, למיזם טלוויזיה מלא - על בסיס טכנולוגיית ה-IPTV (העברת שידורי טלוויזיה באמצעות פרוטוקול האינטרנט). לטענתו, נוצרה הזדמנות להפיכת orangetime לחברת טלוויזיה רב-ערוצית לכל דבר ועניין, בזכות השיפור ברשתות התקשורת בישראל.

במשך שנים סבל שוק התקשורת הישראלי מבעיית תשתית, שאיפשרה לספק לצרכנים הביתיים אינטרנט במהירות נמוכה מאוד, של עד 10 מגה לשנייה בלבד. כיום, הן בזק והן HOT (חברות התשתית היחידות הפועלות בישראל) משדרגות תשתיות אלה. בזק עושה זאת באמצעות פרויקט NGN, שבמסגרתו היא מניחה תשתית קווית חדשה בישראל, ו-HOT השיקה את פרויקט UFI, המשדרג רכיבי רשת שונים. בעקבות מהלכים אלה, יוכלו החברות לספק לצרכנים אינטרנט בקצב של עשרות מגה לשנייה - מהירות המספיקה כדי להעביר שידורי טלוויזיה רב-ערוצית מלאים באמצעות פרוטוקול האינטרנט, הן לטלוויזיה והן למחשב האישי, ולהוות תחליף לחברות הכבלים והלוויין.

נתח שוק של פחות מאחוז בשוק הטלפוניה הקווית

מלבד תוכניותיו של בן-דב בתחום התוכן הטלוויזיוני, הוא מתכנן להאיץ גם את פעילותה של פרטנר בתחומי הטלפוניה הקווית והאינטרנט. לאחר שיחות שערך עם מנהלי החברה בנושאים אלה, העריך בן-דב כי החברה יכולה לפעול באופן אגרסיווי יותר בשיווק שירותים אלה.

בתחילת 2009 החליטה פרטנר להרחיב פעילותה מעבר לפעילות הליבה שלה בתחום הסלולר. החברה הכריזה על כניסתה לתחום של אספקת אינטרנט וטלפוניה קווית למגזר הפרטי. לפי ההערכות, פרטנר צברה עד כה כ-20 אלף לקוחות בלבד בתחומי פעילות אלה - בעוד היא "שורפת" בהם כ-25 מיליון שקל בכל רבעון. כתוצאה מכך, החזר ההשקעה עליהם עוד רחוק, ובן-דב רואה חשיבות רבה בזירוז המהלכים להרחבת מעגל הלקוחות בענפים אלה.

כיום נוגסת פרטנר בנתח של פחות מ-1% בתחום הטלפונייה הקווית. אם החברה אכן תפעל להאצת פעילותה בתחום זה, הדבר יבוא בעיקר על חשבון החברות HOT ובזק, החולשות יחד על כ-95% מהשוק. התרחבות של פרטנר בתחום האינטרנט תבוא על חשבון הספקיות הקיימות - בזק בינלאומי, סמייל ונטוויז'ן - החולקות ביניהן את השוק כמעט ביחס שווה, אך כוח השיווק שלהן מוגבל בהשוואה לזה של חברה ענקית כמו פרטנר.

הענפים אליהם לוטש בן-דב עיניים - אינטרנט, טלפוניה קווית ושידורי תוכן טלוויזיוני - צפופים מאוד כיום, אחוז החדירה בהם גבוה ושיעורי הרווח בהם נמוכים מאלה המקובלים בתחום הפעילות הסלולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully