וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זבולון אורלב נגד חילול שבת במוזיקה 24

עינב שיף

1.11.2009 / 16:35

חבר הכנסת לא אהב את השידורים החיים שביצע הערוץ בשבת ועוד פחות אהב את ההתעלמות של משרד התמ"ת מהנושא. ערוץ 24 בתגובה: "אין לנו כרגע שידורים חיים בשבת"

יושב ראש סיעת הבית היהודי, חבר הכנסת זבולון אורלב, יוצא נגד העסקת עובדים בשבת בערוץ 24 ובדרך גם נגד משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. אורלב התלונן בפני שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, כי הערוץ "מקיים בשבת הופעות חיות תוך חילול שבת המוני" ותהה מדוע המשרד אינו פועל לאכיפת חוק שעות העבודה והמנוחה.

"לתדהמתי השיב לי השר כי משרד התמ"ת אינו אוכף את העבירה הפלילית שבסעיף 9 לחוק שעות עבודה ומנוחה בעניין העסקת עובדים במנוחה השבועית לגבי המועסקים בערוצי הטלוויזיה", כתב אורלב ליועץ מזוז.

"יש איזושהי בעיה בכך שחוק פלילי אינו נאכף בשוק התקשורת", אמר ח"כ אורלב לוואלה! תרבות. "כאילו ששוק התקשורת יש לו איזושהי חסינות מפני עבירה פלילית על חוק שעות העבודה והמנוחה, כאילו העובדים אינם מוגנים. החוק הוא לא חוק דתי, הוא חוק עבודה, ובלי בושה כותב לי שר התמ"ת, שמופקד על אכיפתו, שאותו סעיף בחוק לא נאכף. לכן פניתי ליועץ המשפטי לממשלה ואמרתי: אם שוק התקשורת רוצה לפטור עצמו מהחוק, יואיל ויפנה למחוקק שיסדיר זאת".

מערוץ 24 נמסר בתגובה כי הפעילות עליה מדבר ח"כ אורלב נעשתה במסגרת "האולפן השקוף" אשר הופסקה וכי כרגע אין כל הפקה שמשודרת בשידור חי בשבת.

ממשרד התמ"ת נמסר כי "בהמשך להליך בג"צ 281/69 עדי קפלן נ' ראש ממשלת ישראל ורשות השידור והחלטתה הסופית של הממשלה ברשות גולדה מאיר ז"ל שלא להשהות את הפעלת שידורי הטלוויזיה בליל שבת, הרי שבהתחשב בסטטוס קוו ששורר במדינה מאז אין משרד התמ"ת אוכף את העבירה הפלילית, שבסעיף 9 לחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א-1951, בעניין העסקת עובדים במנוחה השבועית, לגבי המועסקים בערוצי הטלוויזיה במנוחה השבועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully