וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה על סך ארבעה מיליון שקלים נגד ירון אילן

עינב שיף

5.11.2009 / 16:15

חברת מנטה הפקות תובעת את מגיש הטלוויזיה הוותיק ואת ערוץ 24 על הפרת חוזה. כתב התביעה חושף את עומק החובות שאליהם נקלע אילן לכאורה. אילן בתגובה: "תביעה מופרכת"

תביעת ענק בסך ארבעה מיליון שקלים הוגשה היום (חמישי) נגד ירון אילן, מנחה תוכנית הטלוויזיה הוותיקה "ריח מנטה", שמשודרת בערוץ 24 ושודרה בעבר בערוץ 1. התביעה הוגשה על ידי חברת מנטה הפקות, שבבעלות יובל ניסני ורובי בן שמעון, עימה חתם אילן - על פי כתב התביעה - על חוזה ייצוג בלעדי. התביעה הוגשה באמצעות עורך דין בועז עוזרי ממשרד עורכי הדין של תדהר צור, מעורכי הדין הבולטים בתחום התרבות.

לטענת התובעים, המעבר של אילן מערוץ 1 לערוץ 24 היה בגדר הפרה חמורה של החוזה שעליו חתם ונעשה במטרה לפגוע במיזמים עסקיים עתידיים של החברה ובעיקר בערוץ הטלוויזיה למוזיקה ים תיכונית שהיא מקימה ושנמצא בשלבי פיתוח בימים אלו. הנתבעים הנוספים בכתב התביעה הם ערוץ 24, מנכ"ל הערוץ, צביקה ליבליך, ומנהלת התוכניות שלו, רווית אלמוג.

"ריח מנטה" נחשבת לתוכנית הטלוויזיה המרכזית בז'אנר הים תיכוני ודרכה פרצו זמרים רבים אל תודעת הציבור. בנוסף להנחיית התוכנית, הגיש אילן באחרונה את התוכנית "פסקול העשור" ביחד עם גל אוחובסקי.

"קשת בוחרת לפגוע בחברה קטנה"

"קשת [הבעלים של ערוץ 24 - ע.ש.], מתוך אינטרסים כלכליים גרידא, בוחרת לפגוע פגיעה בחברה קטנה אשר מנוהלת על ידי אנשי מקצוע עתירי ניסיון בתחום הזמר הים תיכוני", נכתב בכתב התביעה, "כאשר הפגיעה הינה גזילה של הנכס העיקרי של החברה, תוך הותרתה מול שוקת שבורה".

כמו כן , לתביעה צורף אי מייל שאילן שלח לכאורה לקשת, בו כתב שהוא שוקל לחזור בו מחתימת החוזה עם הזכיינית. "אני לא מוכן לתת יד לחורבנם של שני אנשים שהלכו איתי בדרך", נכתב באי מייל, "וגם הם לא יניחו לי - משפטית אישית כלכלית - ותאמין לי - הם יודעים מהי כל נקודת תורפה שלי בחיים והם לא יוותרו - ואתה יודע משהו - בצדק!!".

לטענת התובעים, קשת נלחמה בכל דרך במיזמים השונים של חברתם, תוך השמעת איומים קשים. לטענתם, העורך הראשי של הערוץ אורי סלעי אף פנה ואמר "אם תנסו להקים ערוץ מזרחי נXXיין אתכם" ואף הוסיף כי אם ייעשה שימוש בפורמט של התוכנית "ריח מנטה", תיתבע מנטה הפקות בחמישים מיליון שקלים.

בהמשך, כותבים התובעים כי חובותיו של אילן הקשו לכאורה על החברה לפעול למענו. "בקירוב לחודש אפריל 2008 'עוקל' רכבו של ירון אילן, בעיקול של אנשי גבייה מהשוק האפור", נכתב. "זאת ועוד, לא פעם ולא פעמיים, הזמינו נושים של ירון אילן את ירון אילן למופע אמנותי יחד עם הצוות האמנתי בחברה. כמובן שהנושים הללו לא שילמו עבור המופע אלא 'קיזזו את שוויו מהחובות הפתוחים של ירון אילן'. התובעת לעומת זאת, נאלצה לשאת בעלויות הנלוות, של הזמרים, הנגנים, וכו'".

"מדובר בטענה מופרכת"

"אני יודע שהם הצילו אותו מכל החובות שלו וההימורים שלו והם ממש עזרו לו, הוא היה כל כך חרמן טלוויזיה שהוא פשוט הלך וחתם אחרי שכבר היה לו חוזה חתום", סיפר גורם המעורה בפרשה לוואלה! תרבות. אילן הודה בעבר בראיון עיתונאי כי התמכר להימורים ונקלע לחובות בשל כך.

ירון אילן מסר בתגובה: "מדובר בטענה מופרכת, מעולם לא נחתם חוזה בינינו. החוזה היחיד שיש לי הוא מול ערוץ 24 ורדיו ירושלים".

מערוץ 24 נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה במשרדנו. לערוץ 24 יש חוזה טאלנט בלעדי מול ירון אילן כשבחתימתו היה משוחרר מכל חוזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully