וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מימן רוכש את 012 סמייל של אלוביץ'

אמיתי זיו

16.11.2009 / 10:37

יוסי מימן, המחזיק ב-51% מערוץ 10, סגר על רכישת 012 סמייל מידי שאול אלוביץ' לפי שווי חברה של 1.2 מיליארד שקל. הערכות הן כי החתימה הסופית צפויה ביממה הקרובה

יוסי מימן מפתיע את שוק התקשורת: סגר על רכישת 012 סמייל מידי שאול אלוביץ' לפי שווי חברה של 1.2 מיליארד שקל. הערכות הן כי הצדדים הגיעו לסיכום על המחיר אתמול בלילה, והחתימה הסופית צפויה ביממה הקרובה.

עוד נודע כי אלוביץ' בחר למכור את החברה למימן, וזאת למרות שקיבל הצעות גבוהות יותר מהמתחרים העתידיים שלו: פרטנר ופטריק דרהי מ-HOT. על פי מידע שהגיע ל-TheMarker, פרטנר הציעה 1.45 מיליארד שקל תמורת החברה ודרהי הציע 1.25 מיליארד שקל. אלוביץ' סגר לפני כחודש על רכישת בזק, ולפיכך לא רוצה לחזק את מתחריו העתידיים באמצעות מכירת פעילות סמייל להם.

מ-012 סמייל ונציגו של יוסי מימן לא נמסרה תגובה.

במסגרת העסקה תרכוש אמפל, חברת האחזקות של מימן, את הפעילות של 012 סמייל, אך ללא ההון העצמי של החברה וללא קופת המזומנים שלה. עוד במסגרת העסקה יקבל מימן את המותג 012 סמייל.

לסמייל כ-570 אלף לקוחות אינטרנט, כשליש מלקוחות השיחות הבין לאומיות בארץ ועוד 120 אלף לקוחות טלפוניה קווית. יש לציין כי טרם הדיווח על עסקת בזק, לפני כחודש, נסחרה סמייל לפי שווי של כ-900 מיליון שקל. שווי זה כלל מזומן בקופתה של סמייל בהיקף של כ-400 מיליון שקל.

עוד נודע כי הצדדים ניהלו משא ומתן מזורז יחסית שנמשך ימים ספורים, וזאת לעומת המשא ומתן שנוהל מול פרטנר ופטריק דרהי, אשר נמשך כבר מספר שבועות.

בשלב הנוכחי מימן אינו מעוניין להמשיך במסע הרכישות ולהתמודד על רכישת מירס. עם זאת, לא מן המנע כי מימן יהיה מעוניין לרכוש גם את פעילות yes מידי אלוביץ' ובזק ולשלבה יחד עם 012 סמייל. שילוב בין שתי חברות אלו היה החזון של אלוביץ', לפני שרכש את השליטה בבזק.

הערכות הן כי אלוביץ' בחר למכור את פעילות סמייל למימן בשל סיבה נוספת. עסקת מימן-סמייל צפויה לקבל אישורים רגולטורים מהירים יותר ממשרד התקשורת ומהממונה על ההגבלים העסקיים, היות וכמעט אין חפיפה בין פעילויותיו הנוכחיות של מימן לבין סמייל.

לאלוביץ' חשוב לקבל את הכסף תמורת המכירה בטווח זמן קצר יחסית, כך שיוכל לקבל אישור לעסקת בזק. עם זאת העסקה מעלה שאלה רגולטורית. האם יוכל ערוץ 10 להמשיך ולהחזיק במחצית מחברת נענע10, שכן המחצית השניה מוחזקת על ידי נטוויז’ן, אשר מתחרה ב-012 סמייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully