וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "התקשורת מאדירה עבריינים"

ענת קם

30.11.2009 / 12:43

השר לביטחון פנים תקף בנאום בכנס אילת את הסיקור התקשורתי של משפחות הפשע. "צריך להוקיע אנשים כאלה מהחברה ולא ליצור סרט הוליוודי שירתק את הצרכן"

"סיקור משפחות הפשע אינו סיקור אינפורמטיבי ועובדתי, אלא ניסיון ליצירת סרט הוליוודי על מנת לרתק את צרכן המדיה", כך אמר היום (שני) השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בנאומו בכנס אילת. "בכך יוצרים גלוריפיקציה של ממש, לרוצחים, גנבים, פושעים חסרי מצפון ומוסר. לא ארחיב על התופעה הבזויה הזאת יתר על המידה, בכדי לא לחטוא בה בעצמי", אמר.

אלעד אלפרון. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"יוצרים גלוריפיקציה של ממש, לרוצחים, גנבים, פושעים חסרי מצפון ומוסר". אלפרון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אהרונוביץ' קרא להוקעה חברתית של אנשי הפשע. "המשטרה ומערכת אכיפת החוק התעוררו ואמרו עד כאן. אי אפשר יותר. השילוב של כוח המשימה, חוקרים, בלשים, אנשי פרקליטות, אנשי רשות המסים, יחד מהווה מכפיל כוח. יחידה 443 שהוקמה, היא נקודת מפנה". אהרונוביץ' קרא להעברת משאבים רבים יותר למלחמה בפשע. "חמישה צוותים שפועלים לא מספיקים, זה לא שהם לא עובדים, יש מספיק ארגוני פשיעה, אין חללים ריקים, ישנם יורשים".

השר תקף את רשות המסים וטען כי היא אינה משתפת פעולה עם המשטרה במידה מספקת. "אנו רואים תוצאות חיוביות בכל הקשור במלחמה בתחום הפלילי אל מול ארגוני הפשע וזאת על ידי החלק המשטרתי של צוותי התקיפה, אך צר לי לשוב ולומר כי אנו עדים לסחבת ברשות המסים אשר פוגעת במאבק בחזית הכלכלית אל מול אותם ארגונים".

אהרונוביץ' פירט את היעדים אותם הציב בפני המשטרה: טיפול בעבירות סחטנות, החמרת הענישה והגנת עדים. "הרשות להגנת עדים תהווה תמריץ לעבריינים לחצות את הקווים ולהעיד כנגד ארגוני הפשע עד להפלת הארגונים הנבזיים הללו. כבר בינואר 2010 תקלוט הרשות את העד הראשון ואני בטוח שהגנת העדים תיתן מענה מצויין לחולשה הקיימת היום בתחום זה. עדים צריכים הגנה. הרשות זה ליגה אחרת, זה לא קיים כאן כיום, בתחילת 2010 העד הראשון ייקלט. זאת בשורה רעה מאוד לארגוני הפשיעה", אמר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully