וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונות מזיקה לבריאות, בעיקר לעיתונאים

נעמה טלמור

2.12.2009 / 16:02

מסקר מיוחד שנערך בכנס העיתונות באילת עולה כי העיתונאים סובלים מחוסר שינה, בעיות תזונה ולחץ נפשי יותר מכלל האוכלוסיה. 3 מכל 4 עיתונאים סובלים מעודף משקל

"איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן שלי?" שאל אריק אינשטיין באחד משיריו הידועים – השבוע מסתבר כי התשובה: "לא משהו, ובעיקר לא מספיק". במהלך כנס העיתונות שנערך השבוע באילת, ערכו צוות מומחי קופת חולים מכבי בדיקות בקרב אנשי התקשורת הנמצאים בעיר וגילו ממצאים מדאיגים באשר למצב בריאותם ואורח חייהם.

על פי הנתונים, לא פחות מ-75% מקרב העיתונאים סובלים מעודף משקל כאשר אצל 20% מכלל העיתונאים מדובר בהשמנת יתר במידה משמעותית המסוכנת לבריאות. שניים מכל שלושה עיתונאים סובל מלחץ דם לא תקין, כמחצית מאנשים התקשורת אינם מרוצים מגופם והיו מעוניינים להוריד ממשקלם (אך אינם שומרים על אורח חיים בריא) ואחד מכל שלושה מהעיתונאים סובל מחוסר שינה ומבלה במיטה לעיתים קרובות פחות מ-6 שעות בלילה.

אילוסטרציה. ShutterStock
שניים מכל שלושה עיתונאים סובל מלחץ דם לא תקין/ShutterStock

קרוב ל-50% מהנשאלים דיווחו כי כמעט ואינם מבצעים פעילות גופנית מכל סוג שהוא וכ-40% אמרו כי בדרך כלל הם אינם אוכלים ארוחות מסודרות במהלך היום.

בניגוד לדעה הרווחת, שיעור העישון הממוצע של אנשי התקשורת אינו גבוה מזה שכל כלל הציבור הישראלית ועומד על כ-25%. עוד עולה מהסקר כי העבודה המתישה והשעות הארוכות שדורש עולם התקשורת התובעני אינה משפיעה רק על המצב הגופני אלא גם על מצבם הנפשי של אנשי התקשורת: יותר משליש מהם טוענים כי הם נתונים ללחץ רב בעבודה ומתקשים להגיע למצב של רגיעה.

עורכי הסקר דיווחו כי הגיל הממוצע של הנבדקים עומד על 55 שנים, כאשר 55% מהנשאלים הן נשים ו-45% גברים. רוב הנשאלים הם כתבים, מגישים ועורכים מכלי התקשורת השונים ומיעוטם עוסקים בתחום הדוברות ויחסי הציבור. "יש לציין כי זהו אינו סקר מדעי אך בהחלט מספק תמונה מקיפה ומהימנה של המצב הבריאותי של אנשי התקשורת בישראל", אמרו בקופ"ח מכבי. "השמנת יתר היא מגיפה הרווחת בקרב החברה הישראלית – אך מצבם של אנשי התקשורת חמור עוד יותר מזה של כלל הציבור, גם בפרמטר זה וגם במספר פרמטרים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully