וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: "דן מרגלית השפיל את זחאלקה"

ניר יהב ואופק עיני

4.1.2010 / 14:12

עמותת "אעלאם" התלוננה לטלוויזיה החינוכית בעקבות הריאיון בו התפתח עימות בין מגיש ערב חדש ויו"ר סיעת בל"ד. "נפנה לביהמ"ש אם נעברה עבירה של לשון הרע". מרגלית: "מי שדיבר ככה לא יכול להתלונן"

עמותת "אעלאם", העוקבת אחר דיווחי התקשורת על ערבים ופלסטינים, שלחה (שני) מכתב תלונה למנהלת הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי בעקבות העימות שפרץ בין ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) לבין העיתונאי דן מרגלית בתכנית "ערב חדש". במכתבה טוענת העמותה כי דן מרגלית עבר את הגבול המקצועי והאתי כשהביע את תחושותיו ואת דעותיו. במכתב דורשת העמותה מדן מרגלית להתנצל בפני זחאלקה בתכנית "ערב חדש" ומדגישה כי תפנה לערכאות משפטיות אם יתברר כי מרגלית עבר עבירה של לשון הרע.

כזכור, בראיון שהעניק לתכנית "ערב חדש" ביום חמישי האשים ח"כ זחאלקה בשידור את שר הביטחון אהוד ברק בכך שהוא שומע מוזיקה קלאסית בזמן שילדים נהרגים בעזה. בתגובה הטיח בו מרגלית "אתה חוצפן", ולאחר מכן פרץ עימות מילולי חריף בין השניים, שכלל קללות ומילים בוטות כגון "אתה אפס", "מפיסטו" (שטן), "חסר מצפון". בסופו של דבר סילק מרגלית את זחאלקה מהאולפן והאחרון עזב בצעקות רמות.

מנכ"ל 'אעלאם' ד"ר אמל ג'מאל ורכזת יחסי הציבור חולוד מסלאחה ציינו במכתב התלונה כי לצד זכויותיו של העיתונאי, עומדות לו גם חובות, "בעיקר מיומנות מקצועית והוגנות, שהן תמציתה של האתיקה העיתונאית". לדבריהם, "אין אנו שוללים את זכותו של האדם באשר הוא לחופש ביטוי גם אם אנו לא מסכימים איתו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעיתונאי. עם זאת חובת העיתונאי לכבד את מרואייניו ולאפשר להם חופש ביטוי". במכתב נכתב אף כי "דברי מרגלית משקפים את עמדתו לא כעיתונאי המנהל ראיון, אלא כמפקד המצפה לשמוע את מה שערב לאוזניו".

במכתב נכתב עוד שמרגלית "השפיל וביזה" את ח"כ זחאלקה כשגירש אותו מהאולפן בשל עמדותיו הפוליטיות. "אנו חוששים כי יש מגמה, ההולכת וצוברת תאוצה בקרב העיתונאים הישראלים, שבה עיתונאים מרשים לעצמם להשתלח בחברי הכנסת בשל עמדותיהם, בלי להתחשב בעובדה כי התבטאויות אלו, רובן ככולן, הן מתוקף תפקידם של אותם חברי כנסת כנציגי ציבור ששלח אותם לכנסת, וכן מתבססות על חופש הביטוי והמשפט ההומניטארי".

גם האגודה לזכות הציבור לדעת שלחה מכתב תלונה לויגודסקי נגד מרגלית בו ציינה כי " מר מרגלית איבד את עשתונותיו ומקצועיותו העיתונאית והביע את דעתו הפרטית והאישית על המרואיין. דומה כי התלהמותו של מר מרגלית לקראת תום הראיון פגעה לא רק במרואיין אלא גם בתדמיתו כעיתונאי הגון ובערוץ. ראוי היה כי מר מרגלית יתנצל בפני הצופים על ההתפרצות וכי הטלוויזיה החינוכית תנקוט בצעדים הנדרשים על מנת שעבירות אתיות מעין אלו ימנעו בעתיד".

מרגלית: "לא הגבתי לגידופים"

דן מרגלית אמר לוואלה! חדשות בתגובה כי "מי שאמר עליי מפיסטו בשידור חי, ואפס, ועיתונאי חצר וכדומה לא יכול להתלונן בנושא של לשון הרע".

מהטלוויזיה החינוכית מסרו את תגובתו של מרגלית לפיה: "במהלך הראיון השתמש ח"כ זחאלקה כלפיי בביטויים: "אפס", "עיתונאי חצר", "אדם חסר מצפון" והגרוע מכל – "מפיסטו" (כינוי לשטן). על אף אחת מאמירות אלו לא הגבתי, ושמרתי על שקט מוחלט. אני הגבתי על דבריו רק כאשר הוא תיאר את אהוד ברק במאפיינים של הרוצח הנאצי הנתעב היידריך, שהיה קשור במוזיקה קלאסית וברצח יהודים. לא במקרה ח"כ זחאלקה, שהוא אדם משכיל, השתמש בדימוי זה. כאמור, בכל מה שנאמר באופן אישי עלי ע"י ח"כ זחאלקה, לא הגבתי. בסיום הראיון, הוא קרא לרמת אביב שייח' מוניס. זה היה ביטוי לכך שפניו הן לא לשלום, אלא לרצון לכיבוש של הארץ בידי בני עמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully