וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אביב גפן בגל"צ - כמו נעמי חזן באו"ם"

יהושע בריינר ועינב שיף

22.2.2010 / 17:00

הזמר שלא שירת בצה"ל יגיש תכנית מיוחדת לכבוד חג הפורים בתחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל. תנועת אם תרצו: "כנראה מישהו בצה"ל הקדים את פורים בשבוע ושתה עד לא ידע"

ראש אכ"א אמנם קרא לציבור להחרים מוצרים המפורסמים על ידי סלבריטאים שלא שירתו בצה"ל, אך מסתבר שהקריאה לא הגיעה לצבא עצמו. תחנת הרדיו גלי צה"ל תקיים בחג פורים הקרוב משדר מיוחד בהנחייתו של הזמר אביב גפן, וזאת למרות שכידוע, הזמר לא שירת בצה"ל. גפן, שהתבטא בעבר לא אחת כנגד מדיניות צה"ל בשטחי יהודה ושומרון, קיבל פטור משירות צבאי בשל בעיות בריאותיות. אולם בשיריו, לא הסתיר את דעתו על הצבא ("פרופיל 97", "אמא תראי"). במסגרת השידור המיוחד של גפן בתחנת הרדיו הצבאית, הוא צפוי להגיש תכנית שירים בת שעה בהנחייתו בתחנת הבת גלגלצ.

באוגוסט 2007 גל"צ חזרו בהם מכוונתם לשבץ את גפן כמנחה התוכנית הפופולרית "ציפורי לילה", יחד עם גיא מרוז. "מדיניות גלי צה"ל, שלפיה מי שלא שירת בצבא, לא יוכל להוביל תוכנית אישית ברדיו, ובגינה הוחלט לא להעלות בשלב זה את אביב גפן לצדו של גיא מרוז ב'ציפורי לילה", נמסר אז לעיתון "מעריב" כתגובה מדובר צה"ל.

לאחרונה התבטא ראש אכ"א האלוף אבי זמיר כנגד סלבריטאים שנמנעו משירות צבאי מסיבות שונות, ואמר כי הוא עצמו אינו יכול לעשות דבר כנגדם, אך קרא לציבור שלא לקנות מוצרים אותם מפרסמים.

"אנו מביעים תמיהה על השיבוץ, בטח בתחנה כמו גלי צה"ל, שלפחות חלק מאנשיה מובילים ומסייעים במאבק נגד ההשתמטות", אמרו בפורום לשוויון בנטל. "יש לקוות שמפקד גלי צה"ל יחשוב על העניין בשנית ואנו מניחים שראש אכ"א, אשר קורא להחרמת מוצרי משתמטים, אינו מודע לסיפור. חשוב להבהיר שאין לנו עניין ברדיפת סלבריטאים, אך אנו מצפים שכל אדם יתרום את חלקו בשירות צבאי או אזרחי".

גם בתנועת "אם תרצו" הביעו פליאה על בחירת גלי צה"ל בגפן, "מצער מאוד לראות כי בשעה שיד אחת של צה"ל עמלה על העלאת שיעור הגיוס, ידו השנייה מגבה ומקדמת משתמטים שתוקפים את צה"ל וישראל מזה שנים. לבחור את אביב גפן להנחיית תכנית בגלי צה"ל זה כמו לשלוח את נעמי חזן לייצג את ישראל באו''ם. כנראה שבסוף השבוע מישהו בצה"ל הקדים את פורים בשבוע ושתה עד לא ידע".

בגלי צה"ל אמרו בתגובה כי הדיון בעניין מיותר, "אביב גפן הסדיר את כל ענייניו מול צה"ל כבר לפני מספר שנים. הוא ממשיך להופיע ולהתנדב בפני חיילים". מאיר קוטלר, מנהלו האישי של אביב גפן, מסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully