וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים לשחרר את העיתונאי הישראלי במצרים

ניר יהב, יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

15.3.2010 / 12:23

יותם פלדמן נעצר כאשר ניסה להסתנן מסיני לישראל יחד עם מהגר מגאנה. השניים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון המצרים. טרם ברור אם פלדמן ייעצר או ישוחרר חזרה לישראל

העיתונאי הישראלי יותם פלדמן נעצר אתמול על ידי כוחות הביטחון המצרים כשניסה להסתנן מסיני לישראל ביחד עם מהגר מגאנה. כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מפי מקורות ביטחוניים מצריים. על פי הדיווח, פלדמן, בן 30, בנו של עורך הדין אביגדור פלדמן, שעשה כתבת תחקיר על ההסתננויות ממצרים לישראל, נפצע בידו הימנית מגדר התיל והועבר להמשך טיפול בבית החולים ברפיח המצרית. המקורות מסרו עוד ל"מען" כי השניים הועברו לחקירה.

על פי הדיווח, המהגר מגאנה מסר בחקירתו כי ניסה להסתנן לישראל כדי למצוא עבודה. בנוסף מסר כי העיתונאי הישראלי הגיע לדרום סיני דרך טאבה כדי לערוך תחקיר על המסתננים האפריקאים מטעם ערוץ 10. "הוא הצליח להגיע אל כנופיות ההברחה והוא שילם להם כסף כדי לצפות כיצד מבריחים אפריקאים מסיני לישראל. הוא אף סיכם עם כנופיות ההברחה להסתנן לישראל בלווית מסתננים אפריקאים", מסרו המקורות.

"כנופיות ההברחה העבירו קבוצת מסתננים אפריקאים לגבול, ביניהם העיתונאי הישראלי, אולם בעת שהתקרבו אל גדר הגבול – הם נתפסו על ידי השלטונות המצרים", הוסיפו המקורות. "חלק מאותם מסתננים אפריקאים נמלטו, אולם העיתונאי הישראלי ומהגר נוסף מגאנה נשארו במקום". עוד גילו המקורות כי השלטונות החליטו לכלוא את המהגר מגאנה, אולם בעניין העיתונאי הישראלי טרם התקבלה החלטה האם לכלוא אותו או להשיבו לישראל. מצה"ל נמסר כי הם פועלים לשחררו מול רשויות מצרים.

אביו של פלדמן, עורך הדין אביגדור פלדמן אמר לוואלה! חדשות בתגובה על מעצר בנו, כי "דיברתי אתו פעם אחרונה אתמול. ידעתי שהוא כבר מספר ימים במצרים במסגרת עבודתו העיתונאית. נודע לי על המקרה רק מעיתונאים שפנו אלי. אינני יודע פרטים נוספים".

מערוץ 10 נמסר: "יותם פלדמן יצא למצרים כדי להכין תחקיר על תופעת ההסתננות של פליטים לישראל עבור תוכנית "המקור" בערוץ 10. חדשות 10 נמצאים בקשר עם גורמי הצבא ומשרד החוץ כדי להחזיר אותו בריא ושלם לישראל."

מעיתון הארץ נמסר: "יותם פלדמן יצא לפני כ- 10 ימים על פי בקשתו לחופשה ללא תשלום מעיתון הארץ. הוא עשה זאת לשם ביצוע פרויקט עיתונאי שלא במסגרת עיתון הארץ. אנו מקווים ומצפים לשובו הביתה במהרה".

עדכון ראשון: 11:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully