וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקו"ם לביהמ"ש: להוציא צו מניעה נגד רדיו ת"א

אייל דץ

23.3.2010 / 14:22

ארגון השמירה על זכויות היוצרים פנה לביהמ"ש בטענה שהרדיו לא משלם תמלוגים על פי חוק. "הרדיו לא שילם ולו אגורה שחוקה, למרות שהשמיעה באופן אינטנסיבי יצירות מוגנות", נאמר בעתירה

אקו"ם, ארגון השמירה על זכויות היוצרים, פנה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאסור בצו מניעה על תחנת רדיו ת"א לשדר מוזיקה, זאת משום שלטענתם, התחנה לא משלמת תמלוגים כפי שדורש החוק. אקו"ם מבקשת מביהמ"ש להצהיר כי "השימוש הבלתי מורשה שעושים רדיו ת"א ומנהליה ביצירות מוגנות מהווה הפרת זכויות יוצרים של אקו"ם".

אקו"ם, המנהלת את זכויות היוצרים במוזיקה של יוצרים ישראלים ויוצרים מחו"ל, טוענת באמצעות עו"ד נחום גבריאלי ממשרד זליגסון גבריאלי ושות', כי "רדיו ת"א משדרת יום ולילה יצירות מוגנות מרפרטואר אקו"ם מבלי שקיבלה רישיון לעשות כך ולמרות פניות חוזרות ונשנות של אקו"ם שדרשו ממנה להסדיר רישיון כזה". בנוסף, טוענת אקו"ם כי "מנהליה של רדיו ת"א שולטים במעשיה ומכוונים אותה ולכן הם נושאים באחריות אישית למעשיה".

בישראל פעילות מאמצע שנות ה-90 למעלה מ-10 תחנות רדיו המשדרות יצירות מוזיקה מגוונות מרפרטואר אקו"ם. אקו"ם מעניקה להן רישיון גורף לתקופה מסוימת המאפשר לתחנות לשדר מוזיקה לפי בחירתן ולשלם תמלוגים בהתאם להיקף השימוש ביצירות המוגנות. הרישיון מותנה במסירת דיווח שנתי על הכנסות התחנה שממנה נגזרים התמלוגים לתשלום, ללא דיווחים אלו לא ניתן לקבוע מהם התמלוגים לתשלום.

אקו"ם טוענת, כי "החל משנת 2006 הפסיק רדיו ת"א לדווח לאקו"ם על הכנסותיו ולא שילמה ולו אגורה שחוקה על חשבון התמלוגים לאקו"ם וזאת למרות שהמשיכה להשמיע באופן אינטנסיבי יצירות מוגנות".

באקו"ם טוענים כי מבדיקה שעשו, עולה כי רדיו ת"א משדרת בין 150 ל-200 שירים בכל יום הכוללים יצירות עבריות ולועזיות. אקו"ם טוענת כי מדובר בתמלוגים של מאות אלפי שקלים בשנה שלא משולמים לה. באקו"ם מדגישים בפנייה, כי תחנות רדיו אחרות המשדרות על פי רישיון גורף משלמות לאקו"ם תמלוגים בדיוק לפי אותם עקרונות המוצעים לרדיו ת"א.

באקו"ם טוענים כי "עצם העובדה שרדיו ת"א מרשה לעצמו לשדר במשך שנים מבלי לשלם אגורה משפיעה על נכונותן של תחנות הרדיו האחרות להסדיר רישיון ולשלם לה תמלוגים".

"לצערי רדיו ת"א לא מקיים את חוק זכויות היוצרים ומאלץ את אקו"ם לנקוט באמצעים דרך בית המשפט", אמר בתגובה יוריק בן דוד, מנכ"ל אקו"ם. "במשך תקופה ארוכה היה ניסיון להגיע להסדר שלא צלח. אני מקווה שהדברים יוסדרו בהקדם האפשרי, בזמן הזה אלפי יוצרים ניזוקים ולא מקבלים תמלוגים על יצירותיהם המשודרות ברדיו ת"א".

מרדיו תל אביב נמסר בתגובה: "נגיב לטענות בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully