וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: נענע10

אמיתי זיו

17.5.2010 / 8:25

נטוויז'ן, המחזיקה בנענע10 בשותפות עם ערוץ 10, מעוניינת למכור את מניותיה בפורטל שצבר הפסדים של עשרות מיליוני שקלים

אחרי שנים של הפסדים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, קונצרן אי.די.בי מחפש קונה לחלקו בפורטל נענע10.

ל-TheMarker נודע כי באי.די.בי החלו במגעים לא רשמיים עם משקיעים פוטנציאליים לעסקת מכירה של האתר. הפורטל מוחזק כיום על ידי ערוץ 10 (50%) וספקית האינטרנט 013 נטוויז'ן (50%) מקבוצת אי.די.בי. ערוץ 10 מעוניין כנראה להמשיך את אחזקתו בפורטל כדי לבסס את פעילותו האינטרנטית, בדומה לאתר מאקו של המתחרה קשת, אך נטוויז'ן ואי.די.בי מחפשות את דרכן החוצה. פורטל נענע הוקם ב-1999 על ידי ספקית האינטרנט נטוויז'ן, שמאוחר יותר התמזגה עם חברת ברק. במאי 2007 הצטרף ערוץ 10 לשותפות בפורטל ששינה את שמו לנענע 10. מאז הפורטל מפסיד כספים לשני הגופים.

ב-2007 הפסיד הפורטל כ-20 מיליון שקל וב-2008 הפסיד 33 מיליון שקל. את נתוני 2009 יותר קשה לחלץ מדו"חות נטוויז'ן, אך כפי הנראה מדובר בהפסד של עוד כמה מיליוני שקלים.

בעוד שבערוץ 10 רואים הכרח באחזקת האתר כזרוע אינטרנטית לקידום תכני הוידאו של הערוץ, נטוויז'ן אינה מוצאת סינרגיות חזקות לפעילות הליבה שלה בנענע10. מצב אתר נענע10 כיום טוב מבעבר.

באחרונה השיגה הנהלת האתר שני חוזי שיתוף פעולה משמעותיים, האחד עם מיקרוסופט ישראל והשני עם פייסבוק העולמית. בעקבות החוזים הוקם גוף מכירת מדיה חדש בשם MASA אשר משווק שטח פרסום למגוון פלטפורמות, בהן אתר נענע, אתר MSN, פייסבוק, מסנג'ר והוטמייל. הגוף החדש אמור להגדיל את הכנסות הפורטל באופן משמעותי. הקמת MASA מצד אחד מחלישה את האינטרס של IDB למכור את האתר אך מן הצד השני הופכת את הפורטל להשקעה יותר אטרקטיבית עבור משקיע חדש.

בעבר בחנו ב-IDB אפילו אפשרות של מכירת האתר בתוך הקבוצה, מבעלות של נטוויז'ן לבעלות של סלקום, אך תסריט זה ירד מהפרק לעת עתה. נזכיר כי לאחרונה מכרה קבוצת הארץ את חלקה בוואלה! לבזק, לפי שווי חברה של כ-260 מיליון שקל, אך פורטל וואלה! נהנה מתעבורה הרבה יותר גדולה מנענע10 והוא גם אתר מרוויח שמחלק דיבידנדים לבעלי המניות, בניגוד לנענע10. ההערכה היא ששווי נענע10 הוא עשרות מיליוני שקלים בלבד.

מנטוויז'ן לא נמסרה תגובה לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully