וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק הפוטושופ

רוני לינדר-גנץ

13.6.2010 / 17:42

לא עוד לאשליית הרזון? על פי הצעת החוק, מפרסמים יחויבו להוסיף "אזהרת פוטושופ" בהצגת צילומי דוגמניות שעברו ריטוש

האם בקרוב נפסיק לראות דוגמניות ודוגמנים הסובלים מרזון חולני במודעות הפרסום? ועדת שרים לחקיקה אישרה היום את הצעת חוק "תת משקל בתעשיית הדוגמנות", המכונה גם "חוק הפוטושופ". החוק, שהוגש על ידי ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) ודני דנון (ליכוד), קובע כי בעת הצגת צילומים של דוגמניות המצויות במצב גופני של תת משקל (ערך מדד מסת גוף הנמוך מ-18.5) תהיה חובת גילוי נאות מצד המפרסמים כי נעשה שימוש בתוכנת פוטושופ.

החוק, שיעבור עכשיו לאישור הכנסת, אוסר עוד על שימוש בתוכנות מחשב לצורך הצרת היקפים של דמותן של דוגמניות בכל פעילות מסחרית, ובכלל זה פרסום תמונות בירחונים, עיתונים יומיים ומודעות פרסומת בשלטי חוצות. בנוסף ייאסר על סוכנויות הדוגמנות להעסיק דוגמניות המצויות במצב גופני של תת משקל.

מטרת הצעת החוק היא לצמצם את שכיחותן של הפרעות אכילה בקרב בני נוער. בדברי ההסבר לחוק נאמר כי "שכיחותן של הפרעות אכילה לרבות אנורקסיה, מצויה בשנים האחרונות במגמת עלייה בחברה הישראלית, בעיקר בקרב נערות צעירות. מחקרים מוכיחים כי אחת הסיבות להפרעות אכילה בקרב צעירות הינו השפעת המדיה והפרסום המציגים כמודל לחיקוי נשים רזות במיוחד, ובכך משפיעים על הסטנדרטים של בני הנוער.

"תעשיות האופנה והפרסום בפרט יצרו מודל מעוות של דמותה של אישה אידיאלית, כאשר רבות מהדוגמניות המופיעות בפרסום מצויות במצב גופני של תת משקל. דמות זו משמשת מודל לחיקוי בעיקר בקרב נערות המנסות לרזות יתר על המידה". יצוין כי אם יעבור החוק, תהיה ישראל הראשונה בעולם ליישמו.

לדברי ח"כ אדטו, "בהצבעתם השרים הכירו בחשיבות המלחמה נגד הפרעות האכילה בישראל. ההצבעה היום בוועדה מהווה את תחילת התהליך של ניתוץ מודל יופי מסוכן ומעוות". לדבריה, "חשוב להבין כי אנורקסיה הינה מחלה חשוכת מרפא בשלביה המתקדמים, היא פוגעת כמעט בכל אבר ואבר בגוף החולה ולעיתים מזומנות מביאה למוות. מכאן החשיבות הרבה בהצבעת השרים אשר מייצרת כלי משמעותי למטרת צמצום התפשטות המחלה בקרב צעירים וצעירות במדינה." ח"כ דני דנון: "תמיכת הוועדה היום נועדה למנוע את המשך נפילתם של עוד אלפי נערים ונערות אחר המסרים ההרסניים של תעשיות הדוגמנות והפרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully