וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: ”גלנט קיבל שטח במנהל לא תקין”

5.11.2010 / 9:55

כוכב ערוץ 2 יאיר לפיד מחמם מבערים ותוקף את הרמטכ"ל הבא על התנהלותו האישית ואת הבדואים בנגב על גניבת אדמות מדינה. גם המתנחלים והחרדים עדיין על הכוונת. תגובת דובר צה"ל: "הדברים אינם ראויים להתייחסות"

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה יאיר לפיד, מי ששמו שב ועולה כמועמד אפשרי בבחירות הבאות לכנסת, השתתף אמש (חמישי) בפורום חינוך באשקלון. הרצאתו של לפיד עסקה בנושאי חינוך אך תוך כדי דבריו בחר כוכב ערוץ 2 למתוח ביקורת קשה על הרמטכ"ל הבא יואב גלנט, על אוזלת ידה של המדינה מול השתלטות הבדואים על אדמות הנגב ועל היחס המועדף לו זוכים מתנחלי חברון.

לפיד אמר באירוע בו נכח כתב וואלה! חדשות כי בעבר "יכולנו לדבר על שליחות של מורים במדינה שבה הנשיא גר בצריף, ראש הממשלה גר בנגב והרמטכ"ל, כשהיה יוצא לשישי-שבת היה עובד בפאלחה בקיבוץ", היום לעומת זאת טוען מגיש מהדורת ערב שבת בחדשות 2, "המורים שלנו חיים במדינה שבה שר הביטחון גר במגדלי אקירוב, לראש הממשלה יש וילה בקיסריה והרמטכ"ל החדש מקבל שטחים במנהל לא תקין ממנהל מקרקעי ישראל".

בהמשך טען לפיד כי אלא ניתן לדבר על "המשמעת של ילדינו", כאשר, לדבריו, הילדים גדלים במדינה שאיבדה את יכולתה לתפקד בתור ריבון. "זו מדינה שבה שבטים בדואים פשוט החרימו 800 אלף דונם בנגב. כאילו יש לנו 800 אלף דונם לתת. אבל המדינה לא עושה כלום פשוט כי הוא פוחדת... היא פוחדת מהם כמו שהיא פוחדת מהמתנחלים בחברון, כי בפעם האחרונה שניסו לעצור יהודי שזרק אבנים על חיילים בחברון, עשרות מתנחלים קמו והרביצו לחיילי צה"ל, שהם הילדים שלי ושלכם, ונגד המתנחל לא הוגש עד היום כתב אישום. 70 אחוזים מחוקי המדינה לא נאכפים, אז למורים ולמנהלים אין סמכות, כי לאף אחד כאן אין סמכות".

מי שולט במשרדי הממשלה

בסוגיית תקציב המדינה טען לפיד כי "הכסף לחינוך הילדים שלנו קבור בחינוך הפרטי, אצל החרדים", והגדיר את שיטת הממשל בישראל כמטורפת. "תוך 15 שנה החלפנו עשרה שרי חינוך", אמר מגיש הטלוויזיה הבכיר, "תוך עשר שנים החלפנו 13 שרי תיירות ועוד 11 שרי משפטים, ואם לא תשתנה שיטת המשטר המטורפת שלנו למשהו שמאפשר משילות בסיסית, אז השרים ימשיכו להתחלף, ואם הם מתחלפים אז מי ששולט הם דרגי הביניים במשרדים הממשלתיים, הרי הם שם לתמיד".

אם היה ספק, לפיד הדגיש בפני הנוכחים היכן המקום לשנות את הדברים. "כל תיקון במדינה הזאת צריך להתחיל בחינוך, אבל אם אתם רוצים לעשות שינוי אמיתי, אז אתם צריכים לדעת שזהו מאבק פוליטי, שמתנהל בשדה פוליטי ורק בתוך הפוליטיקה אפשר לתקן את זה".

תגובות

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אם אכן הדברים נאמרו, הרי שהם אינם ראויים להתייחסות שכן העתירה בעניין זה נידונה בבג"ץ ביולי 2009 וזה דחה את העתירה וחייב את העותרים לשלם לאלוף יואב גלנט 7,500 ש"ח הוצאות. הכסף נתרם על ידי האלוף לאגודה למען החייל. היועץ המשפטי לממשלה וועדת טירקל בחנו את הנושא ונמצא כי האלוף פעל ללא כל דופי ואישרו את החלטת שר הביטחון למנותו לתפקיד הרמטכ"ל הבא".

נעם ארנון, מראשי היישוב היהודי בחברון, אמר כי "דבריו של לפיד הם הזויים לחלוטין. אם המשטרה חושבת שיש צורך לעצור מישהו, וברגע מסוים היא איננה מסוגלת לעשות זאת, היא יכולה בקלות לבוא אליו למחרת, לדפוק אצלו בדלת ולעצור אותו". ארנון הוסיף כי "לפיד מטיף לשנאה בכדי להמשיך על גבה אל עבר הגל הבא. הסיפורים של לפיד, שכבר הודה בעבר שהגירוש מגוש קטיף נועד לדעתו רק כדי לפגוע במתנחלים ולא ולהשיג שום דבר אחר, הם הזויים, ולצערי הוא ממשיך באובססיה של שנאה ושקר, כנראה על מנת לזכות בתועלת פוליטית".

ח"כ טלב א-סנע אמר כי "לפני שיאיר לפיד חלם להגיע לכאן, הבדואים היו בנגב. לא מתנחלים ולא מהגרים הם תושבי הנגב אלא ילידים. המדינה הפקיעה יותר מתשעים אחוז מאדמותיהם, הזניחה והפלתה אותם ולמרות זאת הם שומרים על נאמנות לחוקי המדינה. חבל שיאיר לפיד, שרוממות זכויות אדם ואזרח בגרונו, מתעלם מרמיסת זכויות שיטתית לאוכלוסיה הבדואית".

איברהים אל-ווקילי, ראש המועצה לכפרים הבלתי מוכרים בנגב, אמר לוואלה! חדשות כי בדבריו של לפיד יש ניחוח של הסתה וגזענות. "סך כל השטחים שנמצאים בחזקת הבדואים בנגב, כולל הכפרים הלא-מוכרים, הוא 240 אלף דונם. הכי קל לבוא ולהכפיש אותנו כאילו אנחנו משתלטים על 800 אלף דונם ולתפוס בכך כותרות על גבינו. אם מדברים על השתלטות על קרקע, שידבר על חוות הבודדים שהממשלה הכשירה בנגב. לדבר זה קל אבל לרדת לשטח ולראות מקרוב זה אחרת".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

ניר יהב סייע להכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully