וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טופז: הוחמר עונשו של המתווך בתקיפות

גלעד גרוסמן

7.11.2010 / 9:10

ביהמ"ש העליון החליט להחמיר בעונשו של דניאל זנקו ששימש כמתווך בין דודו טופז לתוקפיהם של שירה מרגלית ובועז בן ציון וגזר עליו חמש שנות מאסר. גם עונשו של תוקף מרגלית הוחמר

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכת וידיאו:יאיר דניאל, קריינות:אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון החמיר הבוקר (ראשון) בעונשו של דניאל זנקו, המתווך בין דודו טופז לתוקפים של סמנכ"לית רשת לשעבר שירה מרגלית וסוכן השחקנים בועז בן ציון, וגזר עליו חמש שנות מאסר. כמו כן, השופטים החמירו בעונשו של סלימאן חיאדרה, תוקפה של מרגלית, וגזרו עליו ארבע שנים. ערעורו של אופיר סספורטס, המתווך בתקיפתו של מנכ"ל קשת, אבי ניר, נדחה.

בפברואר השנה גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב שלוש שנות מאסר על זנקו, שהודה במסגרת הסדר טיעון בתיווך בין דודו טופז לתוקפים. חיאדרה, שהורשע בתקיפתה של שירה מרגלית, נידון לשנתיים וחצי מאסר בפועל. כחודש לאחר מכן ערערה הפרקליטות על גזר הדין, בטענה שזנקו היה זרועו הארוכה של טופז, והעונש שנגזר עליו אינו הולם את חומרת המאסר ואת שפלותם של מעשיו. הפרקליטות, שתחילה הודיעה שלא תערער על העונשים, שינתה את החלטתה לאחר שבית המשפט גזר על סספורטס חמש שנות מאסר. במקביל, גם זנקו וחיאדרה ערערו על עונשם.

"בעבירות קשות חטאו המערערים"

"בעבירות קשות ומכוערות חטאו המערערים", כתב השופט אדמונד לוי בפסק הדין. "בתמורה לבצע כסף הם הביעו נכונות לשמש 'שכירי חרב' בידיו של טופז, שביקש לבוא חשבון עם אנשי תקשורת שלהשקפתו לא נהגו בו בדרך ראויה. וכך מצאו המערערים את עצמם מעורבים בסכסוך לא-להם, ועבור אותן מעות ששולמו להם הם הכו, חבלו ופצעו בצורה קשה את קורבנותיהם. אלה הותקפו מן המארב מבלי לדעת במה חטאו, וגם נוכחותו של קטין רך בשנים לא מנעה מהתוקפים מלעשות שפטים בשירה מרגלית לנגד עיניו של בנה".

השופט לוי הוסיף כי "בנכונותם לרתום את עצמם למשימות כה בזויות, הוכיחו המערערים קבל עם ועדה את הצד המכוער והמסוכן שבאישיותם, ועל כן נכון היה לנקוט נגדם בענישה מחמירה, גם במטרה לשגר מסר מרתיע לרבים. נוכח השקפתנו זו אנו סבורים כי העונשים שהושתו על המעורבים השונים אשר שימשו, במישרין או בעקיפין, שליחיו של טופז, היו מתונים ביותר, ולעתים אף נוטים לקולה במידה המחייבת את התערבותו של בית משפט זה".

עוד נכתב, כי "נגע האלימות שפשה בחברה הישראלית, והקלות הבלתי נסבלת בה מותקפים אזרחים תמימים על ידי שכירי חרב, חייבה ענישה מחמירה מזו שהשיתה הערכאה הדיונית, זאת הן כדי לגמול לעבריינים על מעלליהם והן במטרה להרתיע את הרבים". השופטים חייבו את זנקו לפצות את בן ציון ואת מרגלית ב-40 אלף שקל כל אחד, ואת חיאדרה לשלם פיצויים בסך 20 אלף שקל.

באי כוחם של קשת ואבי ניר, עו"ד רון גזית ועו"ד שירה דונביץ', מסרו בתגובה: "בית המשפט העליון קבע כי תקיפות אנשי התקשורת היו חמורות ביותר. מדובר ברגע דרמטי בפרשה שכן בפסק דינו מציג השופט אדמונד לוי באופן חד וברור את עמדת בית המשפט העליון כלפי מעשיהם הנפשעים של "שכירי החרב" של טופז כהגדרתו, שפעלו בברוטליות מול המותקפים. פסק דין זה אינו מותיר כל מקום לספק באשר לחומרת מעשיהם. אנו נמשיך גם בתביעת הנזיקין האזרחית ונדרוש את מיצוי הדין והצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully