וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקות הסיגריה ב-"האח הגדול" ילוו באזהרה

פנחס וולף

14.12.2010 / 18:19

האגודה למלחמה בסרטן התלוננה בפני הח"כים על התוכנית שלדבריהם "מעודדת את העישון". הח"כים מחו והפקת התוכנית הודיעה: "בערוץ 20 תעלה הודעת התראה כנגד עישון"

המחששה של "האח הגדול" מזיקה לבריאות? הפקת התכנית "האח הגדול" הודיעה הערב (שלישי) כי תעלה כתובית המתריעה מפני נזקי העישון בשעה שעל המסך נראים דיירי הבית מעשנים במהלך שידור התכנית בערוץ 20.

ההודעה הגיעה בעקבות פנייה של "האגודה למלחמה בסרטן" ליו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת ח"כ אלכס מילר. במכתב, ביקשה האגודה מחברי הכנסת להתערב נגד "התוכנית המעודדת שוב ושוב, לצערנו הרב, את העישון בישראל. לעיתים אף נראה לכאורה, כאילו קיימת יד מכוונת המשווקת סיגריות לתוכנית ומעודדת את הסצנות הרבות בהן הן "מככבות". שעות שידור רבות מוקדשות לצילום המשתתפים כשהם נמצאים בפינת העישון. כידוע, פרסום גלוי של סיגריות בטלוויזיה אסור בישראל על פי חוק. כאן, יש עקיפה מתוחכמת של החוק".

מילר שוחח אמש עם מנכ"ל "קשת" אבי ניר על הנושא, וכבר היום הודיעה החברה על הנוהל החדש. ח"כ מילר אמר כי "ניתן להתווכח על ערכים רבים המועברים בתוכנית, אבל אין ספק שעל נושא נזקי העישון והופעתן הרבה של הסיגריות בתוכנית יש קונצנזוס. אסור להתעלם מההשפעה הנרחבת שיש לתוכנית על ילדים ובני נוער לאור נתוני הצפייה ושידורה בכל שעות היום ולכן יש להזהיר את הצופים בדיוק כפי שנעשה בפרסומות ועל חפיסות הסיגריות".

מהפקת התוכנית נמסר כי "בבית האח הגדול, כמו מחוצה לו, ישנם דיירים שמעשנים וכאלו שלא. התכנית משקפת את המציאות בבית כהווייתה וככזו משקפת גם סיטואציות בהן אנשים מעשנים. חשוב לציין כי במשדרים המרכזיים בערוץ 2 נעשה מאמץ להפחית עד כמה שניתן את תופעת העישון. עם זאת, התופעה שלעצמה לא החלה בטלוויזיה ולא תסתיים בה והמלחמה החשובה ראוי שתעשה גם במחוזות אחרים. לאור חשיבות הנושא, בערוץ 20 תעלה הודעת התראה כנגד עישון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully