וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות ל-HOT ול-yes: מערך ערוצי החינם יורחב ויופרט

אמיתי זיו

30.12.2010 / 10:20

התחרות ל-HOT ו-yes מתרחבת: מערך שידורי ה-DTT, המציע ערוצי חינם יעבור לידיים פרטיות וצפוי להגדיל את מספר הערוצים אותם הוא מציע. עם זאת, המהלך לא יתרחש לפני סוף 2011

מערך שידורי ה-DTT, המכונה גם עיד"ן פלוס, יימכר ויעבור מידי ממשלת ישראל לידי יזם פרטי. המערך ייהפך לפלטפורמה שידורים שלישית בת כ-15 ערוצים, שתתחרה ב-yes ו-HOT. המהלך יתרחש רק אחרי שיפור והרחבת פרישת המערך הנוכחי, ולא לפני סוף 2011.

לדברי שר התקשורת משה כחלון, "עם הרחבת מערך ה-DTT הדבר הנכון יהיה שהתשתית לא תוחזק על ידי רגולטור. אנחנו מדינה עם כלכלה חופשית".

ההפרטה תיעשה בעצה אחת עם משרד האוצר והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. שלושת הגופים הקימו צוות DTT, שדן בימים אלה בעתיד המיזם.

מערך עיד"ן פלוס הושק בישראל באוגוסט 2009. נכון לעכשיו המערך משדר חמישה ערוצים חינמיים בישראל: 1, 2, 3, 33 ו-99. מדובר בשידור בסיגנל דיגיטלי הניתן לקליטה ברוב חלקי ישראל באמצעות ממיר ייעודי שמחירו מתחיל ב-99 שקל.

ההערכה היא שלמערך רשומים כ-120 אלף מנויים, והוא הצליח כבר לפגוע בבסיס המנויים של HOT.

למערך במתכונתו הנוכחית אין ערך כלכלי, אבל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מתכוונת להשביחו טרם ההפרטה. כך זה יקרה: בפברואר 2011 תסגור הרשות את השידור האנלוגי בישראל, שבו משודרים כרגע הערוצים 1 ו-2 בסיגנל אנלוגי (תדרי UHF).

על כל ערוץ אנלוגי שייסגר ניתן יהיה להעלות כחמישה-שישה ערוצים דיגיטליים חדשים, ובסך הכל יכולה פלטפורמת עיד"ן בשלב זה לתמוך בכ-15 ערוצים - חלקם אפילו באיכות שידור HD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully