וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה תאריך סגירת השידור האנלוגי

אמילי גרינצווייג

30.1.2011 / 15:22

שר האוצר שטייניץ החליט כי הסגירה תתבצע ב-30 במרץ במקום ב-2 בפברואר. הסיבה: חשש לפגיעה ב-100,000 משקי בית

נדחתה בחודשיים סגירת מערך השידורים האנלוגי, זאת בשל חשש מפגיעה בכ- 100 אלף משקי בית הקולטים טלוויזיה באמצעות המערך. המערך היה אמור להסגר ב-1 בפברואר, כחלק מהמעבר לקליטת שידורים באמצעות מערך השידור הדיגיטלי. היום (ראשון) נענה שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ לבקשת שר התקשורת משה כחלון, והחליט לדחות את סגחרץ השידור האנלוגי ל- 30 במרץ 2011.

כאמור, באמצעות הממיר הדיגיטלי, "עידן+", ניתן לקלוט, בעלות חד פעמית וללא דמי מנוי את ערוצי הטלוויזיה הפתוחים של ישראל: 1, 2, 10, 33 ו-99. בעתיד צפויים לעלות על המערך גם שידורי הרדיו בישראל, וכן ערוצי טלוויזיה נוספים, זאת בכפוף לתיקון חקיקה בנושא. על פי הערכות הרשות השנייה מנתוני רשתות החשמל והאלקטרוניקה, נמכרו עד היום כ-160 אלף ממירים לקליטת שידורי עידן+ בישראל. בקרוב ייכנס לתוקפו צו סבסוד של שר האוצר, אשר יאפשר למשפחות מעוטות יכולת לרכוש את ערכת הקליטה במחיר מסובסד של 50%.

"ישראל מצטרפת למדינות מערביות רבות אשר התחייבו לסגור את מערך השידור האנלוגיים עד 2012", אמר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה. "המעבר למערך שידורים דיגיטלי יאפשר חיסכון של כ- 50 מיליון שקלים בשנה למשק. השקת השירות הדיגיטלי (D.T.T), מהווה מהלך חברתי צרכני חשוב של הענקת נגישות לשידורי הערוצים הפתוחים בטלוויזיה בישראל לכלל האוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully