וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זק מט: על פרשת יורם זק, עורך "האח הגדול"

הדס ריבק

14.2.2011 / 17:49

ההחלטה של קשת לא לפטר את יורם זק, עורך "האח הגדול", בעקבות ההערה הסקסיסטית שלו נותנת לגיטימציה להתבטאויות מסוג זה. לא זה מה שמצופה מהגוף היחיד בישראל שעוד קובע סדר יום ציבורי

למה בקשת לא הודיעו על פיטוריו של יורם זק מיד אחרי שההתבטאות הדוחה שלו נשמעה באתר הזכיינית ביום שישי בלילה? כי הם יכולים. עובדה. הגוף היחיד במדינת ישראל שעוד קובע איזשהו סדר יום ציבורי נכשל במקום שבו הוא היה יכול להוכיח, אולי בפעם הראשונה מזה הרבה זמן, שהוא לא תאגיד כוחני ואלים אלא גוף שידור ערכי ואחראי עם טיפה אכפתיות כלפי הקהל לו הוא משדר. ולא, שילוב גמדים בפריים טיים לא נחשב.

אבל תראו איזה יופי: כמו הכל, גם זה עובד לקשת. קשה מאד למצוא עיתונאי, שלא נאמר עיתונאית, שיצאו מאז יום שישי נגד התגובה העלובה של הזכיינית. חפשו את הפמיניסטיות בעמוד האדיטוריאלי של הארץ, תתקשרו כשתמצאו.

רציתם ארה"ב, לא?

זק הוא כנראה מתנת האל לעריכת תוכן. נראה שלפחות מבחינת נתוני צפייה אי אפשר להתווכח עם זה. אבל בואו נודה על האמת, לו כל אדם אחר בהפקת התוכנית היה מפשל כך, גופתו היתה כבר תלויה ברחוב ראול ולנברג לנוחיותם של העוברים ושבים שנפשם חשקה בסקילה. וזה בדיוק המקום שבו קשת צריכה להתחיל להתנהג כמו אותם ענקי טלוויזיה אמריקאים שהיא ששה להידמות להם ולהעביר את המסר שבתי הקברות המקצועיים מלאים באנשים שעשו מגה פדיחות. כי באמריקה, כידוע, מפטרים על הרבה הרבה פחות. אתה מקצוען? שמור על הפה שלך גם בקונטרול. על זקפת הבוקר שלך תעוף במיילים הפנימיים בקשת, כי שם מסתבר העובדים סלחנים וחושבים שזה מצחיק.

רוצים דוגמה לאחריות של גוף משדר? הנה קיבלתם אותה: ברגע שמחליטים בקשת להמשיך ולהעסיק את יורם זק, הם הופכים התנהגות והתבטאות מהסוג הזה, כלומר הטרדה מינית, ביזוי והשפלה, ללגיטימית. בתעשייה, במקומות עבודה ובכלל. ומיותר לציין שאם היו מחליטים לפטר אותו, אף אחד לא היה קם לסנגר עליו. כי הרי הם קשת, ואם הם עשו את זה, סימן שזה הדבר הנכון לעשות. עד כדי כך הם חזקים. השאלה היא כרגיל, מה הם בוחרים לעשות עם הכוח שלהם.

אין כאן התחסדות. דיבור מטונף הוא עניין שבשגרה במקומות העבודה בביצה ויש להניח שגם מחוץ לה. הטרגדיה של זק היא שברגע שהדברים שלו יצאו מגבולות הקונטרול הם קיבלו חיים משלהם ומעכשיו חוקי המשחק משתנים. זאת כבר לא בדיחת מילואימניקים מצחינה בין עורך, צלם וסאונדמן. זו העלבה פומבית של מתמודדת – זו שלזק יש את האפשרות להסתכל עליה ברגעים הכי אינטימיים שלה – מול עם ישראל ויכולות ההפצה הויראליות שלו. כאילו שזה משנה שהדברים לא שודרו בערוץ 20 או בערוץ 2.

ומה שאולי הכי מביך זו החזרה של קשת על המנטרה לפיה דנה רון, המוטרדת, לקחה את הדברים בסבבה, בחורה זורמת שכמותה. כן, כי לאנשים שמסכימים לעזוב הכל, להיכנס לבידוד ולתת לאנשים זרים לנהל להם את החיים אין בעיה עם בוחן המציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully