וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-18: בוצע ניסוי מוצלח במערכת ה"חץ"

22.2.2011 / 9:55

איתות לאויבי ישראל? בארצות הברית עבר בהצלחה ניסוי נוסף של מערכת הנשק "חץ" ליירוט טילים. שר הביטחון ברק: "אנו יכולים להתגאות בכך שישראל היא המדינה המובילה בעולם בתחום"

משרד הביטחון הודיע הבוקר (שלישי) כי בוצע בהצלחה ניסוי מערכתי של מערכת הנשק "חץ", בעל יכולות משופרות. זהו ניסוי הטיסה ה-18 של מיירט ממשפחת טילי ה"חץ" והוא בוצע משדה ניסויים אמריקאי הממוקם בחופה המערבי של ארה"ב.

את הניסוי ביצעו מנהלת "חומה", הפועלת במסגרת המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון הישראלי, יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה בפני טילים (MDA).

"זהו ניסוי חשוב מאוד לצה"ל וליכולות שלו להתגונן מפני טילים בליסטיים." סיפר ראש מינהלת "חומה" במשרד הביטחון, אריה הרצוג. "החץ בצורתו הנוכחית מסוגלת ליירט את כל סוגי האיומים, כולל הזירה הצפונית וכל מה שעלול להגיע מאירן, ואין ספק שהוא תורם תרומה רבה להתגוננות מפני האיום האירני". בחיל האוויר ובמשרד הביטחון מקווים כי המערכת שהופעלה היום תהפוך למבצעית כבר במהלך בשנה הקרובה.

הדמיית הניסוי "חץ 2". משרד הביטחון
הדמיית הניסוי/משרד הביטחון

"אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל"

בניסוי נבחנו יכולות חדשות שהוקנו למרכיביה המבצעיים כיום של מערכת נשק "חץ". בהודעת משרד הביטחון נאמר כי "יכולות אלו מאפשרות למרכיבים הקיימים של מערכת הנשק להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל". מדובר בניסוי משלים לניסוי מוצלח, שהתקיים בישראל באפריל 2009, והוכיח את המרכיבים החדשים שנוספו למערכת הנשק.

המטרה, המדמה איום שישראל עלולה להתמודד עמו, שוגרה מפלטפורמה ימית בלב האוקיאנוס השקט לכיוון החוף. המערכת, שעבדה בתצורתה המבצעית, גילתה את האיום בעזרת מכ"מ "אורן ירוק", העבירה את נתוני האיום למרכז ניהול הירי, אשר חישב תוכנית הגנה נגדה. תוכנית ההגנה הועברה למשגר, ששיגר את מיירט הניסוי, אשר ביצע בהצלחה את כל שלבי הטיסה, רכש את המטרה והשמיד אותה בנקודה היעודה.

שר הביטחון, אהוד ברק בירך על הצלחת הניסוי ואמר כי "זהו ציון דרך חשוב במאמץ שמערכת הביטחון משקיעה בפיתוח מערכת הגנה אקטיבית ורב שכבתית וזה מצטרף להצלחה של כיפת ברזל בשבוע שעבר. אזרחי מדינת ישראל יכולים להתגאות בכך שישראל היא המדינה המובילה בעולם בתחום ההגנה הרב שכבתית מפני טילים".

מנכ"ל משרד הביטחון, אהוד שני, ציין את שיתוף הפעולה ההדוק והחשוב עם מערכת הביטחון האמריקאית בכל הקשור לפיתוח מערכות ההגנה מפני טילים, והודה לאנשי מנהלת חומה, מפא"ת והתעשיות הביטחוניות על "היצירתיות, התושייה וההשקעה הרבה שמאפשרים לישראל לעמוד בחזית הטכנולוגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully