וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "האח הגדול": אסף אבידן והמוג'וז תובעים את קשת

עינב שיף

23.3.2011 / 20:17

הלהקה טוענת להפרת זכויות יוצרים בשל שימוש בשיר של הלהקה לפרומו של הריאליטי. "עבור אסף, אין פלטפורמה גרועה מזו", אומר עורך דינו. קשת: "הנושא בבדיקה"

אסף אבידן והמוג'וז תובעים את הזכיינית קשת, בשל שימוש בשיר של הלהקה לפרומו של "האח הגדול". לוואלה! תרבות נודע כי הלהקה, באמצעות עורך דין יוחאי חי הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לצו מניעה של הפרסומת וכן תביעה עיקרית לפיצוי בסך 300 אלף שקלים על הפרת זכויות היוצרים של הלהקה. השיר המדובר הוא "Maybe You Are" הלקוח מאלבומם המצליח של הלהקה, "The Reckoning" שהגיע למעמד אלבום זהב לאחר מכירה של למעלה מ-20,000 עותקים.

"הטענה שלנו היא שקשת חרגו בפרסומת ממגבלות הרישיון שיש להם מאקו"ם", אמר עו"ד חי, שאישר את הפרטים בשיחה עם וואלה! תרבות. "קשת גם מתעלמים ממערך הזכויות האחר שלא מכוסות באקו"ם, כמו זכויות של הבעלות בתקליט – ששייכים לאסף וחברת התקליטים שלו ושל אחיו. כדי שקשת יוכלו לעשות את הטיפול בשיר הם צריכים לקבל רישיון. הם לא עשו זאת ומה שקרה הוא שהם ביצעו 'יצירה נגזרת' – יצירה אודיו ויזואלית חדשה משיר קיים".

"כמובן שמבחינה אידיאולוגית, התוכנית לא פופולרית בקרב המוג'וז", הוסיף עו"ד חי. "אסף לא יכול לחשוב על אכסניה גרועה יותר לחשיפת היצירה שלו. זה נוגד את כל תפיסת עולמו ולכן יש פה פגיעה בזכות שלו לפרטיות, כי הפרסומת עושה שימוש מופגן בקול שלו".

לדברי עו"ד חי, קשת השיבה לבית המשפט כי תפסיק את השימוש בפרסומת, אולם ללא הודאה בהאשמות שהעלתה הלהקה לכאורה. "לכן אנחנו לא מוותרים על הבקשה לצו מניעה", הסביר עו"ד חי, "מי מבטיח לנו שזה לא יחזור מחר?".

מקשת נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה. מיותר לציין שמאז ומתמיד קשת מקפידה הקפדה יתרה על זכויות יוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully