וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מבכירי עיתונאי ארה"ב: "אני מהגר לא חוקי"

בימים שבהם הדיון בהגירה טעון מאי פעם, הודה חוסה אנטוניו ורגאס, עיתונאי זוכה פוליצר שכתב ב"וושינגטון פוסט" וב"ניו יורקר", כי הגיע לארה"ב כילד מהפיליפינים עם תיעוד מזויף

חוסה אנטוניו ורגאס, אחד העיתונאים הבכירים והמוערכים בארצות הברית, שבין היתר היה כתב פוליטי ב"וושינגטון פוסט" כתב גם למגזין "ניו יורקר" ולאתר המצליח "האפינגטון פוסט" ואף זכה בפרס הפוליצר היוקרתי על הישגיו, הדהים אתמול (רביעי) כשהודה כי הוא מהגר לא חוקי, שהגיע לארה"ב בילדותו ממולדתו, הפיליפינים, עם תיעוד מזויף. החשיפה צפויה לספק חומר חדש לדיון הציבורי הטעון בארה"ב בנושא ההגירה הלא חוקית, שנמצא בימים אלה בשיאו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חיי כמהגר ללא מסמכים" - המאמר של ורגאס ב"ניו יורק טיימס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הפרט האפל מעברו בחר ורגאס לחשוף בטור שפירסם במגזין של ה"ניו יורק טיימס", תחת הכותרת "חיי כמהגר ללא מסמכים". "אנחנו לא תמיד מי שחושבים שאנחנו", כתב ורגאס. "חלק קוטפים עבורכם תותים ואחרים מטפלים בילדיכם. חלקם בתיכון וחלקם במכללה. ואחרים - כך מתברר - כותבים את ידיעות החדשות שאתם קוראים". את ההחלטה לחשוף את עצמו הסביר במילים פשוטות: "סיימתי לברוח. אני מותש. אני לא רוצה בחיים האלו יותר".

בטור שכתב מגולל ורגאס את סיפור חייו - הדומה לסיפורם של עוד לפחות 11 מיליון מהגרים החיים כיום במדינה. אדם שחשב שהוא דודו הביא אותו לארה"ב ב-1993, בהיותו בן 12, כדי לחיות עם סבו וסבתו בקליפורניה. רק בגיל 16 למד לגלות שמסמכיו היו מזויפים, כשביקש להוציא רשיון נהיגה, וסביו הסבירו לו שאינו יכול. בשולי המאמר התפתח ויכוח מר בין המגיבים - חלקם מברכים על "הצעד האמיץ", וחלקם קוראים לגרשו מיד מהמדינה.

אגב, זו כבר "היציאה מהארון" השנייה של ורגאס, שלפני כמה שנים הצהיר כי הוא הומוסקסואל. לדבריו, היציאה השנייה מהארון הייתה קשה יותר: "את הסוד הזה העדפתי להמשיך לשמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully