וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: טרם התבהרו השלכות דירוג האשראי של ארה"ב

מוטי בסוק, סוכנויות הידיעות

7.8.2011 / 0:50

שר האוצר, יובל שטייניץ, דן עם המפקח על הבנקים, את החשבת הכללית ואת המשנה לנגיד בנק ישראל לדון בהשלכות הורדת דירוג האשראי של ארה"ב. "האפשרות של הורדת הדירוג נלקחה בחשבון"

פגישת עדכון התקיימה אמש (שבת) בהשתתפות בכירי האוצר, בנק ישראל ורשות ני"ע. בפגישה נדונו ההשלכות של הורדת דירוג האשראי של ארצות הברית והתנודתיות בשווקים הפיננסיים בארץ ובעולם בימים האחרונים. בפגישה צוין, כי האפשרות של הורדת דירוג האשראי של ארה"ב נלקחה בחשבון מזה זמן במדיניות המקרו-כלכלית, ואף תומחרה במידה מסוימת בשווקים בעת האחרונה. על רקע זה התקיימה סדרת דיונים בחודשים האחרונים במשרד האוצר, בבנק ישראל וברשות לניירות ערך.

עוד באותו נושא:
שר האוצר קיים דיון חירום במשבר האשראי של ארה"ב
לראשונה בהיסטוריה: הורד דירוג האשראי של ארה"ב
שטייניץ: "הורדת האשראי של ארה"ב - נורת אזהרה"

עוד נמסר, כי ההשלכות של האירועים בשווקים העולמיים לא לגמרי ברורות עדיין, אולם בנק ישראל והאוצר עוקבים אחרי ההתפתחויות כל העת, וערוכים להשתמש בכלים העומדים לרשותם, על פי הצורך. יצוין, כי המצב המקרו-כלכלי של המשק הישראלי הוא טוב, והשפעת משברי החוב בעולם על ישראל הייתה עד כה מוגבלת, בזכות האיתנות המקרו-כלכלית, שהושגה, בין היתר, בשל השמירה על משמעת תקציבית בשנים האחרונות.

בפגישה נכחו שר האוצר, יובל שטייניץ; סגנו, יצחק כהן; המשנה לנגיד, קרנית פלוג; שמואל האוזר ובכירים נוספים ממשרד האוצר ומבנק ישראל.

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה אמש את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב (AAA) לראשונה בהיסטוריה. S&P נימקה את הורדת הדירוג בהליכים הפוליטיים של ארה"ב ומתחה ביקורת על כך שהקונגרס האמריקאי לא הצליח לבצע מספיק קיצוצים בכדי לצמצם את גירעונות השיא בתקציב.

הורדת הדירוג של ארה"ב מעוררת סערה בעולם ותגובות קשות מצד הנושה הגדולה של ארה"ב - סין. אמצעי התקשורת בסין השתלחו בארה"ב היום ואמרו כי הכלכלה הגדולה בעולם חייבת להחלים מ"התמכרותה לחובות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully