וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסומאי רפי צרפתי נחקר בפרשת הרפז: "המקור בצבא"

18.9.2011 / 11:26

צרפתי הודה לראשונה כי נחקר בשל עבודתו במשרד הפרסום "יורו ישראל", שהלוגו שלו התנוסס מעל המסמך המפורסם. "נעשה כאן מאמץ למנוע את מינוי האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל", אמר

הפרסומאי רפי צרפתי, לשעבר אחד המנהלים הבכירים במשרד הפרסום "יורו ישראל", וכיום יועץ לוועדת המדרוג, מודה לראשונה בריאיון לוואלה! חדשות כי נחקר על ידי המשטרה בפרשת מסמך הרפז, ושמחשבו הוחרם לצורכי חקירה.

עם התפוצצות הפרשה התברר כי הלוגו של משרד הפרסום "יורו ישראל' מוטבע על מסמכי הרפז, ולכן חוקרי המשטרה שהפעילו מאמצים לאתר את האחראים לכתיבתו, בחנו את מערכת המחשוב של החברה. באחד המחשבים אותרה כתובת המייל של רפי צרפתי. "אני לא עובד ביורו ישראל מאז סוף 2009, אבל המייל שלי נותר פתוח ואף אחד לא מחק אותו", סיפר צרפתי. הוא זומן לחקירה לפני שמונה חודשים. "המשטרה ביקרה במשרדים, ראתה את המחשב בחדר שבו הייתי עובד, ולכן הוחלט לזמן אותי לחקירה. לא
מצאו שם כלום".

בועז הרפז משתחרר ממעצר ספטמבר 2010. אורי לנץ
"יש לי רושם שלא רוצים שזה ייצא החוצה. לא רוצים להוציא את האמת כולה לאור". בועז הרפז/אורי לנץ

צרפתי נחקר במשך שעתיים וחצי ומסר עדות מפורטת על אופן ההתנהלות שלו בחברה. "הסברתי לחוקרים כי אין לי קשר לפרשה. מי זה הרפז בכלל?", הסביר צרפתי. בתום החקירה הגיעו חוקרי המשטרה לביתו והחרימו את המחשב הנייד שבבעלותו אך בתום בדיקה התברר כי אין לו כל קשר למסמכי הרפז. "שאלו אותי כל מיני שאלות על הפרשה. האם אני מכיר את הרפז, מתי עזבתי את מקום העבודה ב'יורו ישראל'. הסברתי להם שאני בכלל לא מכיר אותו. הם העריכו באותם ימים שלאיל ארד, מבעלי המשרד, יש קשר לפרשה. בסוף התברר שאין. לא התפלאתי. איל הוא אסטרטג מעולה, ולכן לרגע לא חשבתי שהוא מסוגל להתערבב בפרשה כזו. היה לאיל קשר לבועז הרפז, והוא לא הכחיש את זה. הוא בא לקבל מארד הצעה לגבי פרויקט. שום דבר חוץ מזה. איל לא קשור לפרשה".

באשר למקור המסמך ומטרת פרסומו, אמר צרפתי כי "זה נראה כמו הפוך על הפוך. גם כשהוא הודלף לאמנון אברמוביץ', זה נעשה במכוון בעיתוי מסוים. אני מעריך שמקור המסמך הוא מהצבא ולא ממשרד הביטחון. בינתיים רוב השמות שעולים הם מהצבא, לא ממשרד הביטחון".

"נעשה כאן מאמץ למנוע את מינוי האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. בסוף הוא לא נבחר לא בגלל מסמכי הרפז, אלא בגלל פרשת הקרקעות. יש לי רושם שלא רוצים שזה ייצא החוצה. לא רוצים להוציא את האמת כולה לאור", אמר צרפתי.

פרשת הרפז - כותרות אחרונות:
קו ההגנה של גבי אשכנזי בפרשת הרפז
אשכנזי: "לא כתבתי מכתבים ולא קשרתי קשרים"
פרקליט המדינה: "ההתנהלות בפרשת הרפז מביכה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully