וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הכריע: שליט יישאר בצה"ל עד תום הטיפולים

25.10.2011 / 14:15

במערכת הביטחון מציינים כי חל שיפור במצבו הרפואי-פיזי של שליט. רק בתום הטיפולים ישוחרר שליט מצה"ל ויועבר לאחריות אגף השיקום. גורם ביטחוני: "אנו מעריכים שהוא לא עבר עינויים"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, לע"מ, ערן גילווארג, דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ קבע כי גלעד שליט ימשיך לשרת כחייל בקבע, עד תום הטיפולים הרפואיים שלו בצה"ל. רק בתום הטיפולים שליט ישוחרר מצה"ל ויועבר לטיפול אגף השיקום של משרד הביטחון. במקביל, ייפתח עבורו מסלול מהיר, שבמסגרתו הוא יוכר כנכה צה"ל. היום (שלישי) יצא שליט לסדרת בדיקות בבית חולים במרכז הארץ. את גלעד ליוו הוריו אביבה ונעם. שליט יישאר בבית החולים מספר ימים לצורך השלמת הבדיקות ובסופן הוא ישוב לביתו.


גלעד שליט חזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

גלעד שליט יצא לסדרת בדיקות במרכז הארץ
אולמרט: "שמח בשביל גלעד ומשפחתו שהוא בבית"
צפו: גלעד שליט מודה לנשיא פרס על הסיוע למשפחתו

רס"ל גלעד שליט והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ היום בתל נוף, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ מחבק את שליט עם שובו לישראל/דובר צה"ל

גנץ קיבל את ההחלטה בעניין שליט בעקבות סקירה שהועברה אליו מגורמים באכ"א ובחיל הרפואה. הסקירה בחנה את התקדמות מצבו הרפואי של שליט. הגורמים הרפואיים טענו כי חל שיפור משמעותי בהיבט הרפואי-פיזי של שליט, אך עם זאת קבעו קי קיימת סדרת בדיקות נוספת שעליו לעבור וכן טיפול רפואי שיימשך לאורך זמן. מעבר להשלכות הרפואיות כתוצאה מהשהייה הממושכת בבונקר ללא אור, שליט מטופל גם בפציעה שספג במהלך הפיגוע בו נחטף. גורמים בצה"ל מעריכים שהטיפול הרפואי עלול להימשך חודשים.

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס מחזיק בידיו קלטות שיופצו לכלי התקשורת, לקראת יישום השלב השני של העסקה, שבמסגרתה ישוחררו 550 אסירים פלסטינים. גורמים במערכת הביטחון סבורים כי חמאס ממתין לטעויות מצד ההסברה הישראלית בנוגע לתנאי כליאתו של שליט, ואז יעשה הארגון את הכל, וישתמש בסרטוני הווידאו, כדי להראות שנהגו בו אחרת.

גורם במערכת הביטחון ציין כי "אין ספק ששליט עבר חוויה קשה מאוד במהלך השבי, אבל ההערכה היא שהוא לא עבר עינויים פיזיים".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully