וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין: "נשקול לבטל את ערוץ 20"

14.3.2012 / 15:26

הזכיינית קשת הופיעה מול המועצה, בעקבות "פרשת הכדורים הפסיכיאטריים". המועצה איימה לבטל את הערוץ אם יתגלה שהופעל "לחץ שיש בו כדי לפגוע בכבוד המשתתפים"

נציגי זכיינית ערוץ 2 קשת הופיעו הבוקר (שלישי) בפני מועצת הכבלים והלוויין, הגוף המפקח על שידורי ערוץ 20 של "האח הגדול", במסגרת דיון בעקבות פרשת הכדורים הפסיכיאטריים שנחשפה בעיתון ידיעות אחרונות. לדיון הגיעו מנהל התוכניות של הזכיינית, רן תלם, סמנכ"לית הרגולציה טלי גורן ועו"ד רון גזית המייצג את קשת. בדיון הבהירה המועצה לזכיינית כי אם יימצא שהופעל על המשתתפים ב"האח הגדול" לחץ כלשהו שיש בו כדי לפגוע בכבוד המשתתפים – היא תפעל לסגירתו של הערוץ.

בעקבות הדיון, החליטה המועצה להרחיב בצורה ניכרת את התנאים הנוגעים לשמירה על כבוד המשתתפים, חירותם ושיקול דעתם, וזאת במטרה למנוע פגיעה בתנאים אלה באופן לא מידתי ומתוך שיקולים זרים. יצוין כי החלטת הוועדה כפופה לקבלת עמדתם של מפיקי תכניות הריאליטי המשודרות בכבלים ובלוויין.

במהלך הישיבה, החליטה המועצה כי בכוונתה להרחיב את ההוראות באישורי ערוצי תכניות הריאליטי. כך להבא, כדי לקבל מהמועצה ערוץ שידורים, המפיקים ייאלצו להתחייב שלא לעשות שימוש באמצעים פסולים ובדרכים לא לגיטימיות כדי לפגוע בכושר השיפוט של המשתתפים, גם במקרים בהם הם מבקשים לעזוב את הבית. ההפקה תצטרך להתחייב להימנע מהפעלת לחץ מכל סוג על משתתף בתכנית, שיש בהם כדי לפגוע באוטונומיה של רצונו החופשי, פגיעה בכושר השיפוט שלו ובשיקול דעתו ועשיית שימוש בהטעיה ובמניפולציות מכל סוג.

המועצה החליטה לפנות למשרד הבריאות, אשר הודיע כי יבחן את הסוגיה ולאיגוד הפסיכיאטריה, לשם קבלת חוות דעתם בעניין השפעת השימוש בתרופות בתחום בריאות הנפש על כושר השיפוט של המשתתפים ב"האח הגדול" ועל יכולתם לקבל החלטות. לאחר קבלת חוות הדעת, תבחן המועצה את האפשרות להוסיף הוראות בתנאי אישורי הערוצים.

"אין להקל ראש בהפעלת לחץ שאינו לגיטימי שיש בו כדי לפגוע בכבודו, בבריאותו ובחירותו של משתתף בתכנית ריאליטי, ככל שאכן הופעל, מסר יו"ר המועצה, ניצן חן. "ככל שבחינת המועצה תאשש את הטענות הלכאוריות בדבר שימוש באמצעים שאינם לגיטימיים שיש בהם לפגוע בכבוד המשתתפים, לא נהסס להפעיל את האמצעים העומדים לרשותה, ובכלל זה ביטול אישור ערוץ המשדר תכנית ריאליטי".

תגובת קשת לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully