וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: איברים שהוסתרו יכלו לזכות אב מהריגת בנו

גלעד גרוסמן

17.5.2012 / 0:06

במבצע של המכון לרפואה משפטית לקבורת איברים התגלו מוח ולב של פעוט שאביו הואשם בהריגתו, זאת למרות שהמכון טען כי כל הרקמות שברשותו נמסרו. "יכול היה להביא לזיכוי האב"

הסנגוריה הציבורית פנתה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה נגד פרופ' יהודה היס, ראש המכון לרפואה משפטית, בעקבות הסתרת איברים השייכים לרון אייזן, פעוט בן שלושה חודשים שנפטר לפני 12 שנים.

בשנת 2000 הוגש כתב אישום בגין הריגה נגד דניס אייזן, אביו של רון, כיוון שהיה אחרון במחיצת בנו. הפרקליטות - לאחר שהמכון לרפואה המשפטית מצא חבלת ראש אצל הפעוט ולא מצא הסבר אחר לסיבת המוות - החליטה להאשים את האב במעשה. אייזן הורשע בהריגה ונידון ל-20 שנות מאסר.

טעויות בחוות הדעת הפתולוגית של המכון

שלוש שנים לאחר מכן, הגישה הסנגוריה בקשה למשפט חוזר ודרשה לבחון את הממצאים של פרופ' היס. הסנגוריה ביקשה להעביר אליה את האיברים שבמכון, אך נאמר לה שכל מה שבמכון הועבר לידי הסנגוריה. על סמך הממצאים המזעריים, מומחים מטעם הסנגוריה טענו כי ייתכן ונפלו טעויות בחוות הדעת הפתולוגית של המכון וייתכן שהפעוט מת כתוצאה ממחלת לב.

במשפחה ניסו להבין אלו איברים נותרו במכון, אולם נאמר להם כי כל האיברים נקברו ב-2002. לאייזן נערך משפט חוזר שבמהלכו עמד על כך המכון כי כל האיברים והרקמות שהיו אצלם, הועברו לסנגוריה. בסופו של דבר אייזן הורשע במסגרת הסכם טיעון בסעיף של הריגה בקלות דעת. בסנגוריה הסתפקו במאסר שריצה והוא שוחרר לאחר שש שנות מאסר.

אולם, במסגרת מבצע "מנוחה בכבוד", שבו הובאו לקבורה איברים שבמכון – נמסרו למשפחתו של אייזן מוחו וליבו של הפעוט. בעקבות זאת הסנגור הציבורי הארצי, יואב ספיר, במכתב ששלח ליועץ המשפטי כתב כי הסכמתו של אייזן לחתום על הסדר הטיעון נבעה מכך שבית המשפט הסתמך על ממצאיו של היס. לדברי ספיר, האיברים היו יכולים לסייע בקביעת סיבת המוות ואף להביא לזיכויו של אייזן. בסנגוריה טוענים כי מדובר בהתנהלות חמורה מצד המכון ולכן הם דורשים לפתוח בחקירה ולברר האם לגבש תביעה פלילית בגין המעשים.

ד"ר חן קוגל, ראש מערך רפואה משפטית בחברת מדן, שהעניק חוות דעת לסנגוריה הציבורית במסגרת המשפט החוזר של אייזן ובה כתב כי המוות נגרם מכשל לבבי ולא מפגיעה מוחית, התייחס לפניה של הסנגוריה ליועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, "זהו יום עצוב למערכת המשפט ולרפואה המשפטית בישראל. אני טענתי אז, כמו היום, כי הראיות מלמדות שהמוות לא נגרם מנזק מוחי". עוד הוסיף קוגל כי "טוב עשתה הסנגוריה שפעלה לחקור את הפרשה ולהעמיד לדין את האחראים למחדל".

עוד על המכון לרפואה משפטית:
תביעה: איברי חייל הוצאו מגופתו ללא ידיעת הוריו
עוד תביעה נגד המכון הפתולוגי: "נגנבו איברים"
8,000 צנצנות איברים מהמכון הפתולוגי - לקבר אחים

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

(עדכון ראשון 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully