וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי האמי: הסדרות האמריקאיות דוחפות את עצמן

הטלוויזיה האמריקאית מתכוננת לקראת פרסי האמי בקמפיינים יצירתיים שפונים ללב השופטים. אבל יש גם מי שלקחו את זה רחוק מדי

לפני שלושה שבועות מארגני טקס הגראמי כינסו מסיבת עיתונאים מיוחדת בלוס אנג'לס, שם חשפו סרט תיעודי קצר המתעד את היממה שקדמה לטקס בפברואר הקודם, לאחר שנודע דבר מותה של ויטני יוסטון. בסרט, שהועלה לאתר האינטרנט של הגראמי, מתראיינים מפיקי הטקס ומספר כוכבים המספרים על ההחלטות הקשות וההכנות למחווה של הרגע האחרון. הטיימינג נראה אקראי, ארבעה חודשים אחרי מותה ובלי קשר לשום דבר. אבל שלא יעבדו עליכם.

באותו היום נשלחו בלוס אנג'לס טפסי ההצבעה לבחירת המועמדים לטקס האמי שייערך בספטמבר הקרוב, בכל הקטגוריות. מארגני טקס הגראמי, כמידי שנה, מקווים גם הם לקבל את הפסלון הנכסף בקטגורית המשדר המיוחד הנבחר של השנה, שבו בדרך כלל מועמדים הטקסים הגדולים או ספיישלים טלוויזיוניים עתירי פאר והדר. בכך עלו גם בגראמי על הטרנד האביבי של השנים האחרונות בלוס אנג'לס – קמפיינים לאמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידום האמי של "טופ שף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קמפיינים אינם זרים להוליווד, בין אם לאוסקר או לאמי, החברות הגדולות המנהלות את העיר מקדמות את הסרטים או התוכניות שלהן במסע קידום המוכנה בז'רגון המקצועי "For Your Consideration" – להתרשמותכם. הקמפיינים, לצורך העניין לקראת טקס האמי, מקודמים ברוב המקרים באמצעות שלטי חוצות על מבנים, אוטובוסים ולוחות מודעות ברחבי הוליווד, משכנם של חברי האקדמיה, וכן בעיתוני הברנז'ה הגדולים, דוגמת וראייטי והוליווד ריפורטר, כמודעה בתשלום לקידום המועמד.

לדוגמא, השנה רשת Lifetime מקדמת את הדוגמגישה היידי קלום, המייחלת למועמדות בקטגורית מנחת הריאליטי הנבחרת על "פרויקט מסלול", בשלט חוצות מהאטרקטיביים ביותר בשדרת הכוכבים של הוליווד, ממש לצד האולם בו מתקיים טקס האוסקר. מיקום אסטרטגי נחשק של ציר תנועה הוליוודי מרכזי והומה אדם, עם תמונה סקסית שלה במחשוף נדיב. קונספט דומה הוא זה של פאדמה לקשמי, דוגמגישה אחרת מ-"טופ שף" ובמודעה שלה היא מלקקת שוקולד מכף ידה. אפילו ג'ימי קימל נדחס לשמלת ערב בקמפיין שלו ב-2011, בספין על מודעת קמפיין האוסקר של השחקנית מליסה ליאו מ"פייטר". רק שהיא זכתה בסוף.

מי שזכה לביקורת לא נעימה בשבועות האחרונים הוא סת' מקפרלן, יוצר "איש משפחה", שבמודעה לקידום תכניתו הופיעה הדמות של פיטר גריפין עם הכיתוב "קדימה, יהודים מיוחסים ונפוחים מברנטווד, תנו לנו להיכנס למועדון הקטן שלכם". הבדיחה מכוונת לעבר הבכירים היהודים המנהלים את הוליווד, כמו גם באקדמיה לטלוויזיה, אבל רבים לא צחקו והביעו את עלבונם, מה שאולי יעלה למקפרלן במועמדות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק נשים יכולות לנופף בזה. ג'ימי קימל בקמפיין שלו מ-2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל למודעות, חברי האקדמיה מקבלים הביתה מארזי די.וי.די מהודרים מרשתות הטלוויזיה וערוצי הכבלים השונים עם מקבץ מדגמי מהסדרות שמנסות לקבל מועמדות בקטגוריה כזו או אחרת. כך לצורך העניין העבירה HBO בשנה שעברה מארז מעוצב שכלל בין השאר את ספיישל ההופעה של ליידי גאגא ששודר אצלה, מיני הסדרה המוערכת "מילדרד פירס" ופרקים נבחרים של "משחקי הכס". ברמת התקנון - אם זה ענייני ומכוון מטרה, זה לא שוחד בחירות.

אולם רוב שלטי החוצות מקדמים באופן גורף תוכניות מסוימות כמכלול. נוכח העלייה בשנים האחרונות בדרמות האיכותיות שמגיעות מערוצי כבלים, הפוקוס של אותם קמפיינים מכוון ישירות למוצר המוערך שהערוץ מציג. כך במקרה של "שובר שורות" ו"מד מן" של ערוץ AMC, הדרמות הכי מדוברות של הערוץ. בשלטים לכל אחת מהן עם הכיתוב "להתרשמותכם" ישנו פירוט לקטגוריות בהן כל סדרה ראויה לקבל מועמדות לדעתם. במקרה של "שובר שורות" זה גם עוזר לקידום העונה החמישית בעוד שבועיים והבאזז הכפול משחק לטובתה בקרב הבוחרים.

פרק הזמן הרשמי במסגרתו משודרות הסדרות ולפיו הן נבחנות מסתיים בסוף חודש מאי. אבל זה לא מונע מהרשתות לקדם תכניות שרצות כרגע, לרוב בערוצי הכבלים, שם מוסיפים כיתוב טבוע בזמן שידורן בחודש האחרון. כמו שאנחנו רגילים לראות מיני פרומואים קטנים רצים בצדי המסך לקידום תוכניות אחרות שיש בערוץ, כך גם כיתובית "להתרשמותכם" נלווית בזמן שידור סדרות, אפילו בשידור חוזר. סתם כדי לרענן לחברי האקדמיה את הזיכרון שאם הם נהנים מהמשדר, שיהיו לארג'ים ויפרגנו במועמדות.

סת' מקפרליין. Toby Canham, GettyImages
לקח את זה צעד אחד יותר מדי. סת' מקפרלן/GettyImages, Toby Canham

בעוד בטלוויזיה הקידום הוא על הדרך, בעיתוני הבידור מודעות השכנוע הן ורבליות ורהוטות. הקריצה המכוונת לכל אנשי התעשייה הקוראים מידי יום את העיתונים היא תזכורת שזוהי עונת הקמפיינים. אך גם לאחר הקמפיין למועמדות, מגיע השלב הבא של מודעות של המתמודדים לזכייה. למשל, חברות ההפקה של מועמדות בקטגוריה לסדרה הטובה מפרסמות מודעות לקידום אותה סדרה, לא פעם תוך התמקדות בדמות הכי מזוהה עם טקסט אופייני לה.

לפני שנתיים, מפיקי "glee", שהיתה מועמדת לפרס הסדרה הקומית הטובה בתום עונתה הראשונה, הוציאו מודעת הפוך על הפוך עם דמותה של סו סילבסטר (ג'יין לינץ') הקוראת שלא לתת לוויל שוסטר והילדים המזמרים אף לא פסלון אחד. במקביל, מחנה "משפחה מודרנית" פרסם כי אם הסדרה תזכה, הכוכבת הקולומביאנית השופעת סופיה ורגרה תרוץ בעירום בשדרות סאנסט. הכי ג'ובאני רוסו. בכיתוב קטן מכוון של כוכבית צוין כי "ייתכן והיא תוחלף במישהו אחר מטעם התכנית". "משפחה מודרנית" אכן זכתה באמי אבל תושבי לוס אנג'לס לא זכו לצפות במחזה המפואר של ורגרה. בראיון אחרי האמי היא טענה כי היא אכן רצה אבל משום מה לא היה אף אחד ברחוב באותו זמן. פאנץ' ליין שאינו רלוונטי כבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי לא יעניק לה אמי כדי שתרוץ בעירום? סופיה ורגרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענף הקופירייטינג לקמפיינים של האמי משתדרג כל הזמן במטרה לתפוס את עיני המצביעים, כך שהסדרה המדוברת תישאר בראשם בשלושת השבועות בהם הם מעבירים את בחירותיהם. הוליווד שומרת על גבול הטעם הטוב מבלי להמאיס את מסע הבחירות הזה, שבסופו של דבר מספק קצת צבע, אם כי הוא אינטרסנטי באופן מוחלט. התקציבים נותרים במסגרת העוגה שמוקצית לקידום כל תכנית באופן כללי לעונת השידורים שלה, אבל אל תתפלאו אם במודעה של היידי קלום היא עצמה מושקעת מכיסה הפרטי. בכל זאת, פסלון אמי היא לא קיבלה אצל "ויקטוריה סיקרט".

אמי 2012 - למי אתם הייתם מעניקים את הפרס? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully