וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל סירבה לקמפיין של מרצ נגד רווחים כלואים

צבי זרחיה ונתי טוקר

8.8.2012 / 15:33

מרצ ביקשה לקנות שטח פרסום מגוגל במסגרת קמפיין שהיא מנהלת נגד חוק הרווחים הכלואים, אלא שגוגל סירבה בטענה כי מדובר ב"נושא רגיש"

חברת גוגל סירבה לאפשר למפלגת מרצ לפרסם קמפיין נגד חוק "הרווחים הכלואים", המעניק הנחות נרחבות במס בעיקר לחברות גדולות ורב לאומיות, בטענה כי מדובר ב"נושא רגיש".

מרצ העלתה קמפיין אינטרנט (www.hashod.com) שבו מוצע לגולשים לחתום על עצומה נגד חוק "הרווחים הכלואים". המפלגה ביקשה לפרסם באנרים וקישורים באמצעות גוגל. נמרוד דוויק, מנכ"ל משרד הפרסום דייס מרקטינג, המייצג את המפלגה, ניסה לרכוש פרסומות בגוגל – אך נתקל בסירוב בטיעון כי מדובר ב"נושא רגיש".

דוויק פנה לגוגל שוב וטען כי בקמפיין שניסה להעלות אין שום בעיה המוזכרת בכללי גוגל תחת הסעיף "נושא רגיש". לדברי דוויק, מעולם לא נתקל בסירוב מסוג זה, שאמור להתקבל רק לפרסום שכולל תוכן גזעני, אלים או פורנוגרפי.

בתשובה שהופנתה מנציג גוגל נכתב: "בדרך כלל, נושאים רגישים מזוהים בתגובה לאירועים גלובליים חריגים שלא ניתן לצפותם מראש, כגון אסונות טבע או התקוממויות פוליטיות, ולכן הם אינם מפורטים בדף זה. קבענו מדיניות זו כדי להגן על המותג של גוגל". נציג גוגל גם הפנה את דוויק להמלצות או לבדיקה מחדש.

בדף האינטרנט שהעלתה מרצ כחלק מהקמפיין נכתב: "מה קורה כששר האוצר שטייניץ רוצה לסייע לחברות ענק בינלאומיות לא לשלם מסים? חוק הרווחים הכלואים=שוד הקופה הציבורית. השוד הגדול - הסרט הרע של הקיץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התירוץ כי מדובר ב'תוכן רגיש' הוא נלעג ומקומם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר מופיע סרטון שבו מופיע ליאור שפר, ששימש עד לאחרונה כיועץ הכלכלי של ח"כ גלאון, שמסביר על סכנת חוק "הרווחים הכלואים". שפר מציע לגבות את חובות המס של החברות הגדולות. "במקום גזירות - תגבו חובות. במקום לבטל את העלאת המע"מ ואת הקיצוצים בתקציב, תדאגו לגבות את החובות של החברות. חוק 'הרווחים הכלואים' הוא לא הוגן לא צודק ולא שיוויוני", הסביר שפר.

גלאון, שמובילה בכנסת מאבק נגד מתן הנחה במס לחברות המחזיקות ב"רווחים כלואים", כמו גם בעד צמצום הריכוזיות, אמרה כי "גוגל שאמורה להפוך אינפורמציה לנגישה וזמינה חוסמת אותה, מגבילה את חופש הביטוי הפוליטי - שהוא נשמת אפה של חברה חופשית - וממנה את עצמה לצנזורית בשירות הטייקונים ותאגידי הענק".

לדברי גלאון, "התירוץ כי מדובר ב'תוכן רגיש' הוא נלעג ומקומם. את הרגישות צריכה גוגל לגלות כלפי הציבור שומר החוק שלא יכול לקבל הנחות על המס שהוא מקבל ולא כלפי קומץ בעלי שררה והון ששודדים את הקופה הציבורית".

עוד טוענת גלאון כי "'גוגל נלחמה בצדק נגד הצנזורה הקומוניסטית בסין, ואילו בישראל היא מקדמת צנזורה קפיטליסטית, כשהיא מנצלת את כוחה הכמעט מונופוליסטי בשוק הפרסום האינטרנטי. הדבר מעלה דאגות חמורות לגבי יכולתן של חברות שאמורות לשמש צינור חופשי למעבר של מידע ולתקשורת - כמו גוגל, ספקיות אינטרנט וכדומה - למנוע ולפגוע בחופש הביטוי ולמנוע דיון בנושאים שמצויים בראש סדר היום הציבורי".

מגוגל לא נמסרה תגובה עד פרסום הידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • מרצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully