וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע בתקשורת העולמית: מעקב צמוד ואיזון עדין

כלי התקשורת הזרים לא מפסיקים לסקר את הלחימה בין חמאס לישראל, וכל פיצוץ בתל אביב וברצועה עולה לכותרות. בהתאם לקהילה הבינלאומית, רוב העיתונים שומרים על ניטרליות

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, רויטרס, דובר צה"ל, חדשות 10; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

מבצע "עמוד ענן" ביומו הרביעי, וכלי התקשורת העולמיים לא מפסיקים לדווח לקוראיהם ממוקד האירועים בעזה וברחבי הארץ. הלחימה אינה יורדת מכותרות העיתונים המרכזיים, וכל אזעקה בתל אביב והפצצה ברצועה מסוקרת בהרחבה.

"זה לא צפוי להסתיים כאן", כותב וואיר דייויס, כתב ה-BBC ברצועה, "בתי החולים המלאים של עזה כבר מוכנים לקבל עוד קרבנות חפים מפשע, בעוד אזרחים ישראלים בתל אביב וראשון לציון כבר רגילים להימצא במרחק ריצה מן המרחבים המוגנים". ברשת הבריטית, כמו ברוב כלי התקשורת הזרים, מדגישים את הדמיון בין מבצע "עמוד ענן" לבין הלחימה המשמעותית האחרונה בעזה, מבצע "עופרת יצוקה", אשר גם הוא נערך זמן קצר לפני הבחירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עזה תחת מתקפה, הקהילה הבינלאומית מודאגת". שער הליברסיון הצרפתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עזה תחת מתקפה", קורא עמוד השער של העיתון הצרפתי ליברסיון, כשהוא מכוסה כולו בתמונת פגיעה של טיל בעיר עזה. העיתון מציג את ה"הפצצות הישראליות כנגד ירי טילים פלסטיני לכיוון תל אביב וירושלים", ומציין כי "הקהילה הבינלאומית מדואגת". אל ג'זירה, רשת החדשות הנפוצה בעולם הערבי, ממשיכה לסקר את ה"פשיטות האוויריות הקטלניות על עזה" בהרחבה, ומספקת פירוט עדכני על המצב בכל חלקי הרצועה.

עמוד ענן - דיווחים שוטפים:
לראשונה: רקטה יורטה מעל גוש דן, שניה נפלכה בשטח פתוח
"חמאס יסכים להפסקת אש אם ישראל תפסיק החיסולים"
יומו הרביעי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מכתש בעומק שני מטרים בעזה

ה"טיימס" הלונדוני גם הוא מציב את העימות בעמודו הראשי, כשהחשש מפלישה קרקעית לרצועת עזה מוביל את הקו בעיתון. "כח הפלישה הישראלי נאסף מחוץ לגבולות עזה לאחר התקפות טילים", מדווח העיתון.

העיתונים הזרים, שלהם יכולת לדווח ישירות ממרכז העיר עזה, מה שנמנע מעיתונאים ישראלים, מביאים גם את סיפורי הנפגעים בצד הפלסטיני. "רדוואן אבו אל-חאמסן נקבר עד גובה הצוואר בחול וחתיכות חומרי בניין לאחר שהמונית בה נהג נפגעה על ידי טיל הנורה ממטוס F-16 ישראלי", כותבת עיתונאית ה"גרדיאן" הנמצאת בעיר.

היא מוסיפה כי "הפיצוץ הרג את אחיו, יצר מכתש בעומק שני מטרים בכביש וכמעט מוטט את הבניינים הסמוכים. אבו אל-חאמסן חולץ מההריסות והובהל לבית החולים שיפא עם אגן שבור ודימום פנימי". בהמשך מדווח העיתון כי בעקבות הפצצות חיל האוויר על המנהרות לסיני, הולך ואוזל הדלק לגנראטורים בבתי החולים ברצועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כח הפלישה הישראלי נאסף מחוץ לגבולות עזה לאחר התקפות טילים". הטיימס הלונדוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוב כלי התקשורת שומרים על איזון בדיווחיהם, ומדגישים את הפגיעות במרכז הארץ במקביל להפצצות צה"ל על יעדים מיוחדים ברצועה, כמו משרדו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה. ניכרת גם הדגשת יכולתה של מערכת "כיפת ברזל", שהעיתונים מנסים להסביר את עקרונות פעולותיה לקוראים. נדמה אם כן, כי בהתאם לעמדת מנהיגי הקהילה הבינלאומית, מספר הנפגעים הנמוך והירי המסיבי על ישראל גורם לתקשורת הבינלאומית לתפוס עמדה ניטרלית כלפי האירועים במזרח התיכון, אך זו עמדה שעשויה להיסדק במהרה ככל שילך ויתעצם העימות הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully