וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רזיאל-ז'קונט למתלוננת על אונס: "אל תהיי היסטרית"

בפנייה למנכ"ל "רדיו ללא הפסקה" ולנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דרש האיגוד לערוך בירור עם השדרנית שהתייחסה לטענתם בהומור לתלונת אישה על אונס שעברה

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית פנה ביום שני למנכ"ל "רדיו ללא הפסקה" בבקשה לערוך בירור עם השדרנית ורדה רזיאל-ז'קונט, שלטענתם העניקה בתכניתה היתר גורף לאונס לגברים ש"כבר לא יכלו לעמוד בפני יצרם", והתייחסה בהומור לתלונה של אישה המגוללת סיפור אונס. כמו כן, פנה האיגוד לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, בבקשה לערוך ברור עם התחנה.

ביום ראשון פנתה מאזינה לתכניתה של רזיאל-ז'קונט במכתב ממנו הקריאה המגישה. מהדברים עלה כי יצאה עם בחור כחודש ובאחרונה ניסה לכפות עצמו עליה על אף סירובה. בין היתר כתבה, מי שהזדהתה כליטל, בת 23, "לפני כחודש יצאתי עם מישהו... זה נגמר כשהוא לחץ עליי לשכב איתו. סירבתי, עד שפעם אחת הוא פשוט עשה את זה. למרות שאמרתי לו באופן מפורש 'לא', והפסיק רק כשהתחלתי לצעוק. מאז, די קשה לי. אני לא מבינה איך הוא עשה את זה. בכלל לא היה לו אכפת ממני, אפילו בתור ידידה... יש לי סיוטים. המחשבה על למצוא זוגיות עם מישהו, נראית לי מופרכת לחלוטין...איך שוברים את המעגל הנורא הזה?...איך מפסיקים את תחושת הריקנות הזו (כי זה הותיר בי תחושה של המון ריקנות כלפי החיים)?".

דעה: ורדה רזיאל ז'קונט וענת ברזילי נותנות לגיטימציה לפגיעה מינית בנשים

"כשאת אומרת יש לי סיוטים, את לא מגזימה קצת?"

להפתעת רבים, רזיאל-ז'קונט הטיחה ביקורת קשה בבחורה וטענה כי מדובר בבחורה בעלת אישיות בעייתית והמליצה לה להמשיך בחייה ואף לשכב עם עוד שישה גברים. "נניח שהבחור כבר לא היה יכול לעמוד בפני יצרו, הוא חשב שאת אומרת לו לא, אבל עדיין יש את הגברים המטומטמים האלה, כשאת אומרת 'לא', למה את מתכוונת, נניח שהוא אדיוט.... מה שאני לא מבינה זה מה הסיפור שלך?", אמרה רזיאל-ז'קונט, והמשיכה, "אוקיי, יש לך סיוטים, את לא יודעת אם את בתולה... סליחה, תראי, יש כאן בכל זאת, משהו אצלך גם יצא מהפרופורציה. זה לא שמישהו התנפל עלייך... אתם כבר שלוש שנים ידידים, חודש יוצאים, אמרת לו 'לא', הוא ניסה, את צעקת עליו והוא הפסיק, נו טוב... המכתב שלך הוא קצת אגוצנטרי וקצת היסטרי... כשאת אומרת יש לי סיוטים, את לא מגזימה קצת?".

באיגוד מדווחים כי בעקבות שידור התוכנית פנו נשים רבות לקווי החירום של מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית והתלוננו נגד רזיאל ז'קונט. אחרות טענו כי השידור גרם להן לטראומה בעקבות תקיפות מיניות שחוו בעבר.

גם ברשתות החברתיות לא נותרו הגולשים אדישים לדברים של רזיאל-ז'קונט. מיום ראשון אחר הצהריים, מועד שידור התכנית, החלו להתפרסם הדברים והתגובות בהתאם. רבים הביעו זעזוע מהדברים ואף קראו לפיטוריה המידיים של המגישה. בנוסף לתגובות קשות באתר התחנה ובעמודי הפייסבוק של איגוד מרכזי הסיוע, הוקם עמוד פייסבוק מיוחד שכותרתו "עד סוף השבוע ורדה רזיאל-ז'קונט מפוטרת".

"קשה להתייחס בהומור לדבריה"

"המכתב מגולל למעשה תיאור מפורש של אונס, ולמצער, תקיפה מינית חמורה", אומרים באיגוד. "הפונה מתארת כיצד סירבה לקיים יחסי מין עם התוקף, באופן שאינו משתמע לשתי פנים, וכיצד, למרות סירובה, הוא כפה עצמו עליה באמצעים פיזיים, תוך התעלמות מוחלטת מן הרצונות שלה ומן האוטונומיה שלה על גופה. יתר על כן קשה להתייחס בהומור לדבריה של רזיאל ז'קונט". עוד סיפרו על שיחה של אב מודאג, שסיפר כיצד נער ניסה לכפות עצמו על בתו בת ה-15, בטענה ש"'ורדה הכוהנת', אמרה שזה בסדר", והמשיך לתאר כיצד בתו הנערה, כמו גם חברותיה לספסל הלימודים, חוששות ללכת לבית הספר נוכח ה"היתר הגורף" לתקיפה מינית שהעניקה ורדה בתכניתה לגברים ש"כבר לא יכלו לעמוד בפני יצרם". "אמירה כזו הייתה אולי לגיטימית בשנות החמישים של המאה שעברה, אך נדמה שמאז עברנו כברת דרך. חבל שד"ר רזיאל ז'קונט לא הייתה שותפה לכברת דרך זו", אמרו.

מרזיאל-ז'קונט טרם נמסרה תגובה.

ויצ"ו: "200 אלף נשים סובלות מאלימות מבני זוגן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully