וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על ערוץ 10: "הממשלה מנסה לסתום פיות"

פנחס וולף וטל שלו

16.12.2012 / 14:08

לדברי יו"ר "התנועה", "יש עיתון שנשלט בידי רה"מ, רשות השידור נלקחה בת ערובה, ועכשיו ערוץ 10 יצטרך להחליט האם הוא נענה לגחמות נתניהו". לפיד: הממשלה פוגעת בדמוקרטיה

לבני ולפיד נגד נתניהו, הפעם בסוגיית חופש הביטוי: ראשי מפלגות "התנועה" ו"יש עתיד" תקפו היום (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה על רקע המשבר שעלול להוביל לסגירת ערוץ 10.

במסיבת עיתונאים בתל-אביב, שבמסגרתה הוצגו בעלי התפקידים במטה הבחירות של "התנועה", אמרה לבני: "יש מי שינסה למנוע מאיתנו להשמיע את קולנו. יש עיתון שנשלט בידי ראש הממשלה, רשות השידור נלקחה בת ערובה, ועכשיו ערוץ 10 יצטרך להחליט האם הוא מכבה את האורות או שהוא נענה לגחמות של ראש הממשלה. יש כאן ממשלה שמנסה לסתום את הפיות כדי שלא נדבר על שלום, שירות לכל, שינוי סדר עדיפות לאומי ושינוי שיטת הממשל".

גם יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד מתח ביקורת על נתניהו ואמר: "אני מתנגד בכל לבי להתנהגות הממשלה בעניין. ערוץ 10 מוכרח להמשיך להתקיים. זו פגיעה בדמוקרטיה, פגיעה בחופש הביטוי, פגיעה בשוק התקשורת ופגיעה בעיתונות הישראלית. כל ההתנהלות בנושא מחפירה. עם היבחרה 'יש עתיד' תעשה את כל מה שנדרש כדי לשמור על הערוץ ולאפשר לו לפעול ללא חשש סגירה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

מסיבת עיתונאים של מפלגת "התנועה", דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
מסיבת עיתונאים של מפלגת "התנועה", דצמבר 2012/נמרוד סונדרס

מרב מיכאלי, המתמודדת במקום ה-4 ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19, תקפה אף היא את ראש הממשלה - הן בנוגע להסדר עם ערוץ 10 והן לגבי שביתת האחיות. "נתניהו גורם לסגירת ערוץ טלוויזיה על ידי כך שהוא לא מטפל בבעיה, לא רק בגלל שהוא לא מוצא חן בעיניו. הוא לא יכול לטפל בערוץ 10 כי אז הוא יצטרך לטפל גם בשביתה הצודקת של האחיות", כתבה מיכאלי בדף הפייסבוק שלה. "הוא לא יכול לטפל בשביתת האחיות כי את כל התקציב של הכלכלה המוצלחת שלו הוא כבר נתן רק לחלקים קטנים של האזרחיות והאזרחים, לא לכולנו. עכשיו אין לו כסף לרפואה ציבורית, אבל הרי הוא גם לא רוצה רפואה ציבורית. הוא רוצה רפואה פרטית, לאלה שיש להם תקציב. חוץ מזה, אחיות, אלה שדואגות/ים לנו כשאנחנו מוטלות/ים בבית החולים, הן בלאו הכי נשים וערבים, מי בכלל סופר אותם? ולאיש הזה אתן/ם רוצות/ים לאפשר להיות שוב ראש ממשלה?".

עמיתה של מיכאלי למפלגה, חבר הכנסת נחמן שי, הזהיר גם הוא מהשלכות המהלך. "בהדרגה ובשיטתיות ראש הממשלה משתיק את העתונות בישראל. במקום שאינו יכול להשתלט, הוא מניח לה לדעוך ולהעלם", אמר ח"כ שי, "הוא בא עתה חשבון עם ערוץ 10 ובא בעת משדר לערוצי הרדיו והטלוויזיה כי גם להן לא לעולם חוסן. עם סגירתו הצפויה של ערוץ 10 תאבד ישראל עוד קורטוב של דמוקרטיה, ואל תגידו שלא אמרנו".

לפיד הציג את רשימת יש עתיד: "באנו לשנות". טל אנגלנדר
"יש עתיד תעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על ערוץ 10". לפיד/טל אנגלנדר

כמו מיכאלי, גם עמיר פרץ, מספר 2 ברשימת "התנועה" נדרש לשביתת האחיות. במסיבת עיתונאים עם לבני הוא הצהיר: "השערורייה המתמשכת של שביתת האחיות היא דבר בלתי-נתפס. מעולם לא היה מצב כזה שראש ממשלה שמשמש גם כשר אוצר וגם כשר על כלכלי לא מקיים אף לא פגישה אחת רצינית כדי לסיים זאת. זה זלזלול בציבור האחיות וגם בציבור האזרחים. אני מקווה שאיש לא מתכוון להרגיל אותנו לנורמה שחייהם של אזרחי ישראל בסכנה".

במסיבת העתונאים הציגה לבני את צוות מטה הבחירות של "התנועה": עמיר פרץ יהיה יו"ר המטה ויו"ר מטה יום הבחירות, עמרם מצנע יהיה יו"ר המטה המוניציפלי, חבר הכנסת יואל חסון יהיה סגן יו"ר המטה ויו"ר צוות התגובות, ואילו חבר הכנסת מאיר שטרית יכהן כיו"ר מטה הארגון.

לקריאה נוספת:
יחימוביץ': נתניהו פועל אישית לסגירת ערוץ 10
הקול הצף: במי עדיף לבחור - לפיד או לבני?
סקר וואלה!: 63 מנדטים לגוש הימין, 57 לגוש השמאל-מרכז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully