וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנחה הציג מחסנית בשידור - ועלול להיחקר

דיוויד גרגורי, מנחה "פגוש את העיתונות" ברשת אן-בי-סי אירח באולפן את מנכ"ל איגוד הרובאים. הוא הציג מחסנית מהסוג שעשוי להיאסר למכירה, ובכך ייתכן שעבר על החוק הקיים

המשטרה בוושינגטון הבירה תחקור האם מגיש בכיר ברשת אן-בי-סי הפר את החוק המקומי, כשהציג בשידור מחסנית ובה 30 כדורים. ביום ראשון, דיוויד גרגורי, מגיש התכנית "פגוש את העיתונות" אירח את וויין לה-פייר, מנכ"ל איגוד הרובאים הלאומי (NRA), שבסוף השבוע הציג את תכניתו למאבק באלימות. ברקע הטבח בקונטיקט, אמר לה-פייר כי "הדבר היחיד שיכול לעצור אדם רע חמוש בנשק, זה אדם טוב חמוש בנשק", והציע להציב שוטר חמוש בכל בית-ספר בארה"ב.

בריאיון, הציג גרגורי מחסנית גדולה, מהסוג שכמה מחוקקים דורשים להוציא מהחוק, במסגרת שורה של צעדים שנשקלים לקראת פתיחת מושב הקונגרס בשבוע הבא. בעלי טורים שמרניים בארה"ב ציטטו חוק שלכאורה הפר גרגורי, לפיו "אסור לאדם במחוז קולומביה להחזיק, למכור או לשנע מחסנית בקיבולת גבוהה, גם אם המחסנית אינה מוזנת לכלי נשק".

הפגנה נגד איגוד הרובאים הלאומי, בכנס בוושינגטון בנושא הטבח בבית הספר סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט. 21 בדצמבר 2012. By: Chip Somodevilla, GettyImages
מפגינים מתפרצים לנאומו של לה-פייר ביום שישי/GettyImages, By: Chip Somodevilla

כמעט 6,000 בני אדם כבר חתמו על עצומה שהוגשה לבית הלבן, בדרישה לחקור את גרגורי בנושא. לפי הכללים באתר העצומות של הבית הלבן, 25 אלף חותמים בתקופה של 30 יום הם הרף הדרוש ל"התייחסות" כלשהי מצד הממשל לעצומה.

תגובתו של גרגורי לפרשה טרם נמסרה, והמשטרה הודיעה כי ראשית, יהיה עליה לבדוק אם המחסנית הייתה "אמיתית".

עשרות אלפים קוראים: לגרש את פירס מורגן

עיתונאי בכיר נוסף שנמצא "על הכוונת" בשל סוגיית הפיקוח על הנשק הוא פירס מורגן מרשת סי-אן-אן. כ-65 אלף בני אדם כבר חתמו על עצומה באתר הבית הלבן הקוראת לגרש מארה"ב את מורגן, אזרח בריטניה, "בשל המתקפה העוינת שלו על החוקה האמריקנית ומתקפתו על התיקון השני לחוקה". בשבוע שעבר, שוחח מורגן עם כמה מהמתנגדים לפיקוח על מכירת כלי נשק, וכינה אחד מהם, לארי פראט, "טיפש בצורה מדהימה"

מורגן, בן 47, כתב בטוויטר אתמול: "לא אכפת לי מהעצומה שקוראת לגרש אותי. אכפת לי מהכבאים האומללים בניו יורק, שנרצחו או נפצעו מכלי-ירייה", ושב על קריאתו להגביר באופן הדוק ביותר את הפיקוח על מכירה ואחזקה של כלי נשק. ב"ציוץ" בטוויטר, התייחס מורגן למקרה שאירע ביום שני, בו רוצח שהשתחרר מהכלא הצית את ביתו בניו יורק, ובאמצעות נשק לא-חוקי ירה למוות בשני כבאים שהוזעקו לכבות את הלהבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully