וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמד השדרנים שמתחו את האחות לא יואשמו בהריגה

שירות התביעה המלכותי בבריטניה הודיע כי אין די ראיות כדי להגיש כתב אישום נגד שדרני הרדיו האוסטרלים שמתחו את אחות בית החולים בו אושפזה קייט מידלטון

מתוך שידורי הטלוויזיה באוסטרליה

(צפו בשדרנים מביעים חרטה עמוקה על המעשה)

שני השדרנים האוסטרלים שמתחו את אחות בית החולים בו אושפזה קייט מידלטון לא יועמדו לדין. שירות התביעה המלכותי בבריטניה הודיע היום (שישי) כי אין ראיות התומכות בהגשת כתב אישום נגד מל גרייג ומייקל כריסטיאן בגין הריגה, מלבד העובדה שעובדת בית החולים על שם המלך אדוארד השביעי בלונדון, ג'סינטה סלדאנה, ככל הנראה התאבדה בעקבות שיחת הטלפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצלו מאישום. גרייג וכריסטיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, גופתה של סלדאנה בן ה-46 נמצאה באזור בית החולים ימים ספורים לאחר שנמתחה על ידי שני השדרנים. השניים התקשרו בחודש דצמבר האחרון לבית החולים בו הייתה הדוכסית מקיימברידג' מאושפזת בשל בחילות בוקר קשות. הם התחזו למלכה אליזבת ולנסיך צ'ארלס. בשיחה, שלאחר השידור סוקרה בהרחבה בתקשורת, העבירה סלדאנה את השניים לאחות נוספת שמסרה פרטים לגבי מצבה של מידלטון ואף ייעצה לשניים מתי לבקרה.

התביעה המלכותית הסבירה היום כי בעוד ישנן מספר ראיות לביצוע עבירות על חוקי הגנה על צנעת הפרט, "לא נדרשת חקירה נוספת כיוון ששום תביעה פוטנציאלית לא תהווה אינטרס ציבורי". מלקולם מק-הפי, סגן ראש המחלקה לפשיעה מיוחדת בשירות התביעה המלכותי, אמר כי המשטרה הגישה להם מסמך בחודש דצמבר בו ביקשה להתייעץ עמם בנוגע לאפשרות של הגשת כתב אישום. "בלתי אפשרי להסגיר אדם מאוסטרליה בגין העבירות המדוברות", הסביר. "הכוונה מאחורי שיחת הטלפון הייתה מעשה קונדס בלתי מזיק".

ימים ספורים לאחר היוודע דבר מותה של סלדאנה, הודיעה תחנת הרדיו ששידרה את המתיחה כי התוכנית המדוברת בוטלה. עם זאת, בתחנה התעקשו כי השדרנים אינם אשמים בתקרית. מנכ"ל התחנה, ריס הולראן, אמר לאחר האירוע כי הרשת ניסתה להתקשר לבית החולים חמש פעמים לפני המתיחה, אולם לא זכתה להתייחסות. כמו כן, השדרנים העידו שהמתיחה הוקלטה מראש, וההחלטה לשדרה התקבלה על ידי עורכי התוכנית.

קייט מידלטון והנסיך וויליאם יוצאים מבית חולים אדווארד השביעי לאחר אשפוזה של קייט לשלושה ימים עקב התייבשות, לונדון, 6 דצמבר 2012. רויטרס
קייט והנסיך וויליאם יוצאים מבית החולים בתום האשפוז/רויטרס

בהמשך נפתחה חקירה באוסטרליה לאחר שהתקבלו איומים על חייהם של צמד שדרני הרדיו. כמו כן, דווח כי צוות התחנה זוכה לאבטחה צמודה מסביב לשעון וכי אנשיו נאלצו להעתיק את מגוריהם ולעבור לבתי מלון לצורך אבטחתם. גם רשות התקשורת והעיתונות באוסטרליה, הארגון המפקח על התקשורת באוסטרליה, פתחה בחקירת המתיחה שהובילה לאירוע הטרגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully