וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן בר טל: "מי שמעכב תהליכים זה משרדי האוצר והמשפטים"‎

12.3.2013 / 17:05

מנכ"ל משרד התקשורת התייחס לסיבות בגינן טרם הוקמה רשות תקשורת לאומית במקום הרגולוציה, וטוען שהאשם אינו במשרד ראש הממשלה. האוצר: "דבריו אינם משקפים את המציאות"

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל מפנה היום אצבע מאשימה למשרד האוצר והמשפטים וטוען כי הם הגורמים לעיכוב של שנים בהקמת רשות תקשורת לאומית, כזו שתחליף את שיטת הרגולציה הישראלית ותהיה דומה לזו שנהוגה בחו"ל. "מה שעומד ביננו לבין הקמת רשות תקשורת עצמאית זה לא הדרג הפוליטי", אמר. "משרד המשפטים ואגף התקציבים באוצר הם אימפריות שאי אפשר להתמודד איתם, אני לא הצלחתי לשכנע אותם שישראל לא צריכה להיות שונה ממדינות אחרות בעולם". את הדברים אמר בר טל בפאנל בנושא תקשורת שהתקיים היום (שלישי) בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.

מנכ"ל משרד התקשורת, אשר ייתכן ויסיים את תפקידו עם מינוי שר תקשורת בממשלה החדשה נשאל על ידי מנחה הפאנל רועי כץ היכן עומד הליך הקמתה של רשות התקשורת ומה מביא לעיכוב ארוך השנים בו. "השר כחלון הורה לי בתחילת הכהונה להתחיל להכין את החקיקה להקמת רשות תקשורת ועשינו את זה יחסית מהר", אמר והוסיף: "יש כוחות משמעותיים שלא מדברים עליהם שהם קובעים את היעדר התהליכים הבריאים". כאשר נשאל לאילו כוחות הוא מתכוון אמר כי נהוג להאשים את הפוליטיקאים בעיכוב הרפורמות בשוק התקשורת, אולם "אני חיכיתי לטלפון מלשכת ראש הממשלה, ולא הגיע טלפון כזה. מי שעומד ביננו לבין הקמת רשות תקשורת עצמאית זה לא דרג פוליטי".

"כשאני מגיע למשרד המשפטים והאוצר כדי לקדם רשות תקשורת עצמאית, הכוונה ב'עצמאית' זה עצמאות ממשרד המשפטים ומהאוצר שהם שני גורמים שנחשבים כפוליטיים במובן הלא-המפלגתי אלא ככוחות פוליטיים. זה לא תלוי בשרים ולא בראשי ממשלות, אין להם יכולת להעביר חקיקה מעל הראש של משרד המשפטים והאוצר. הם מוכנים שזה יהיה עצמאי, אבל אומרים 'לא ממני, אלא מהשני'". בר טל יישר קו עם עמדת הרשות השנייה באשר לעתידה כגוף לא-ממשלתי ואמר כי "כשמדברים על גורם שצריך להסדיר תוכן הוא צריך להיות רחוק מהממשלה, וזה לא יכול לקרות במבנה השלטוני הישראלי".

בן טל הוסיף כי "מי שדוחף את ההכפפה של הרשות השנייה ליועץ המשפטי זה פקידים. הדרג שנמוך ממנכ"לים ומשרד היועץ המשפטי לממשלה - אלה הכוחות החזקים, ולכן רשויות עצמאיות לא יכולות לקום".

בר טל אמר כי במהלך כל הקדנציה שלו מעולם לא היתה התערבות של משרד התקשורת בתוכן המשודר. "אחרי ארבע שנים בתפקיד, המנכ"ל לא התקשר להתערב בתוכן בשום נושא ושום דבר, אנחנו עסקנו ברגולציה כלכלית תחרותית ולא בתכנים". הוא הוסיף כי "הממשלה לא מתערבת באופן מאסיבי בתוכן, אני חושב שאפילו פחות מדי. אנחנו צריכים לסמוך על המועצות הציבורית שיעשו את זה עבורנו".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר קידם בשנה האחרונה תכנית להקמת רשות תקשורת עצמאית, גם מבחינת ניהול התקציב. דבריו של המנכ"ל אינם משקפים את המציאות".

תגובת משרד המשפטים לדבריו של בן טל טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully