וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיימס" התנצל: "הידיעה על ליגת החלומות מומצאת"

מי שחלם על ליגת כדורגל נוצצת עם ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד וכוכבים מכל העולם, ייאלץ להתאכזב. כך עבדו על אחד העיתונים המוערכים בעולם. סיפור מצחיק במיוחד

אמיר קטאר, חאמד בין חאליפה אל ת'אני. WPA Pool, GettyImages
אפילו הם לא ידעו על מה מדובר. הקטארים/GettyImages, WPA Pool

עיתון "הטיימס" המוערך הודה היום (שני) בהכנעה כי הכתבה שפורסמה בשבוע שעבר, על הקמתה של "ליגת חלומות", היא אינה נכונה, כך התגלה לאחר תחקיר פנימי. העיתון הוותיק והמוערך, שנוסד ב-1785, פרסם ביום רביעי שעבר ידיעה בלעדית, על כך שקטאר מעוניינת להקים ליגת כדורגל מהפכנית ופורצת דרך, ושהיא תשקיע מיליארדי דולרים בניסיון למשוך אליה את הקבוצות הגדולות בתבל בניסיון להתמודד עם ליגת האלופות. על פי הדיווח, ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד היו אמורות לקבל 175 מיליון ליש"ט כל אחת, פי שלושה ממה שמציעה הצ'מפיונס ליג.

מיד לאחר הדיווח, אתר סאטירי צרפתי בשם "Les Cahiers du Football" הצהיר כי הכתבה של "הטיימס" מבוססת על ציוץ חסר ביסוס שהם העלו בטוויטר. "הכל מגיע מהדמיון שלנו", הודיעו הצרפתים. גם התאחדות הכדורגל הקטארית יצאה בהודעה שבה נמסר כי "אנחנו לא מעורבים בשום יוזמה שכזו, לא שמענו על דבר כזה".

אוליבר קיי, העיתונאי שפרסם את הכתבה, התעקש שהוא לא ביסס את הסיפור על אותו ציוץ סאטירי בטוויטר, וציין כי יש לו "מקור מבוסס, וזה מידע מצוין". גם העורך שלו גיבה אותו. יום לאחר מכן "הטיימס" אף יצא בכתבת המשך לסיפור, והצהיר ש"מנצ'סטר יונייטד עומדת בראש המתנגדים ליוזמה".

עם זאת, "הטיימס" הודיע היום כי הידיעה שגויה. "כשאנחנו טועים, אנחנו מרימים ידיים, זה הדבר הנכון לעשות", נכתב בעיתון, שהודה שהמקור הטעה את הכתב, ש"חשב שמדובר בסקופ".

עורך מדור הספורט ציין כי "העיתונאי פיתח מערכת יחסים עם איש קשר, שנראה היה שמקושר לבעלים הקטארי של פריס סן ז'רמן... הטעות הייתה להתבסס על מקורות משניים. היו סימני אזהרה, שאף אחד לא ידע פרטים מדויקים על הליגה, אבל התעלמו מהם. הסיפור הומצא".

ספ בלאטר נשיא פיפ"א בטקס כדור הזהב. GettyImages
יכול לנשום לרווחה. בלאטר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully