וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צער בעלי חיים נגד "המירוץ למיליון"

האגודה, לצד גולשים רבים בעמוד הפייסבוק של תכנית הריאליטי מבית רשת, גינו בחריפות שידור משימה בה הוצגה מלחמת שוורים: "מהמופעים האכזריים ביותר כלפי בעלי חיים"

זעם של גולשים ושל אגודת צער בעלי חיים נגד "המירוץ למיליון", תכנית הריאליטי הפופולרית של הזכיינית רשת שעלתה לשידור בעונה חדשה לפני כשבוע, זאת בעקבות הפרק ששודר אמש (שבת), במהלכו נערכה משימה בספרד בה מתמודדים התחרו במשימת המדמה מלחמת שוורים בתוך איצטדיון ובליווי מטדור מקומי. במשימה, שהוגדרה על ידי מגיש התכנית רון שחר בתור "המשימה הכי מפחידה במירוץ למיליון", המתמודדים היו צריכים לנופף בסדין אדום אל מול שור, ולאחר מכן להדביק פרח בד אל גבו.

אמנם לא נכלל במשימה שימוש בחרבות, אך ניתן היה לראות שמוצגת בה התגרות בבעלי חיים לשם בידור. בעמוד הפייסבוק הרשמי של התכנית פורסמו תגובות רבות של גולשים שגינו את שידור המשימה, ואף ביקשו להימנע משידור (זאת לאחר הצצה שניתנה בפרומואים טלוויזיוניים לאורך השבוע - נ.ה) המשימה המדוברת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו רואים בחומרה ובשאת נפש את משימת 'מלחמת השוורים' בתוכנית 'המירוץ למיליון של שידורי רשת", אמרה לוואלה! תרבות הילמה שמושקוביץ, יו"ר אגודת צער בעלי חיים בישראל. "מלחמות שוורים הן מהמופעים העתיקים והאכזריים ביותר כלפי בעלי החיים המושלכים לזירה. ארגוני רווחה בעולם כולו פועלים שנים רבות להפסקה מוחלטת של מופעים אלה בספרד. לא פעם מתעוררות שאלות נוקבות של הצופים על אודות משימות שבהן בעלי חיים עוברים התעללות ותמוה מאוד איך קברניטי רשת מאשרים משימות שאופיין הוא פגיעה בבעלי חיים וברגשות צופים שרווחת בעלי חיים קרובה ללבם. אנו מצפים ממפתחי התוכניות בטלוויזיה להיות מודעים לנושא צער בעלי חיים ואף להיוועץ עם נציג מהארגון בכל הנוגע לשילוב בעלי חיים בתוכניות טלוויזיה".

נוסף לתגובה, אמרו באגודה כי בכוונתם לשלוח היום מכתב גינוי לרשות השנייה ולהנהלת הזכיינית.

מרשת נמסר בתגובה: "'המירוץ למיליון' היא תוכנית חובקת עולם. ככזו, המתמודדים עוברים בין יבשות, בין מדינות ובין תרבויות שונות, שרובן שונות לנו הישראלים. מלחמת שוורים היא הספורט הלאומי של ספרד ולכן, עם הגיעם של המתמודדים לספרד הם התנסו גם בזה, כחלק מכבוד שאנו רוכשים לתרבויות השונות. יחד עם זאת המשימה עסקה בהדבקת פרח על השוורים ולא במשימה שהייתה עשויה לפגוע או להתעלל בהם. עם זאת אנו מתנצלים באם מי מצופי התכנית נפגע".

מה אתם חשבתם על משימת השוורים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully