וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פרסומות עם נשים ישובו לאוטובוסים בבירה?

גלעד גרוסמן

17.7.2013 / 15:23

בחודשים האחרונים מתנהל מו"מ עם חברת אגד וחברת הפרסום כנען לגיבוש הסדר, ולפיו המדינה תפצה את חברת ההסעות אם האוטובוסים יושחתו בשל הצבה מחדש של פרסומות המציגות נשים

האם תמונות של נשים ישובו להתנוסס על גבי אוטובוסים בבירה? בחודשים האחרונים מנהלת המדינה מגעים עם חברת "אגד" וחברת הפרסום "כנען", בניסיון לגבש הסדר שיאפשר הצבה מחדש של פרסומות המציגות תמונות של נשים על גבי אוטובוסים בירושלים. על פי ההסדר הנבחן, המדינה תפצה את חברת האוטובוסים אם כלי הרכב יושחתו בשל הפרסומות שמופיעות עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין לייצוג נשים במרחב הציבורי שפורסם בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהודעה שנמסרה היום (רביעי) לבג"ץ עולה כי לפני שמשרד התחבורה ינקוט צעדים נגד אגד, החליטה המדינה לבחון אפשרות לסייע לחברת ההסעות לתקופה מוגבלת, שלא הוגדרה בתגובת המדינה, בהתמודדות עם נזקים משמעותיים שיגרמו כתוצאה מפרסומות שבהן מופיעות נשים. זאת בשל החשיבות שהמדינה מייחסת למניעת תופעת הדרת נשים.

בשבועות האחרונים נערכו פגישות בין נציגי אגד לנציגי האוצר, ואף גובשה טיוטת הסכם, אולם עדיין לא נחתם הסכם סופי בין הצדדים. גורמים המעורים במשא ומתן אף טוענים כי לא ברור אם אכן יגובש ההסדר וכי קיימים כמה קשיים. כך למשל, אם המדינה תחליט לפצות את אגד, יש צורך במנגנון לקביעה אם הנזק נגרם על ידי חרדים או מגורם אחר.

לפני כשנה נחשף בוואלה! חדשות כי חברת "אגד" ו"כנען" שעובדת עמה סיכמו כי לא יופיעו כלל תמונות של בני אדם על גבי האוטובוסים. זאת בעקבות עתירה שהגישה תנועת "ירושלמים", שבה נטען כי "כנען" סירבה לפרסם מודעות פרסומת שלה שבהן מופיעות נשים, זאת בשל חשש שחרדים קיצונים ישחיתו את האוטובוסים. כחודש לפני כן הודיע משרד התחבורה כי יתנה מתן רישיונות למפעילי תחבורה ציבורית בכך שהמפעילים יתחייבו שלא להפלות אף אדם מסיבות דת, גזע, לאום או מין, בין השאר גם בפרסומות המוצגות על גבי האוטובוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully