וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת הבית הלבן הלן תומאס הלכה לעולמה בגיל 92

תומאס, שסיקרה את הבית הלבן מאז ממשל קנדי, הסתבכה ב-2010 באמירה אנטישמית, שהכתימה מה שנחשב עד אז כקריירה מפוארת. אובמה: "היא הייתה חלוצה אמיתית"

הלן תומאס, כתבת הבית הלבן הוותיקה ובעלת טור ברשת עיתוני "הרסט", הלכה אתמול (שבת) לעולמה בגיל 92. תומאס נאלצה להתפטר מתפקידה בשנת 2010 בעקבות התבטאות אנטישמית שבה קראה ליהודים החיים בישראל "לעבור לפולין, לגרמניה ולארצות הברית". התבטאות זו היוותה כתם על מה שנחשב עד אז כקריירה מפוארת, שכן תומאס הייתה מהנשים הראשונות שסיקרו את הבית הלבן.

תומאס נשאלה אז על ידי כתב אינטרנט אינטרנט יהודי אם יש לה "תגובה על ישראל". העיתונאית שהגיעה לסקר אירוע בבית הלבן, השיבה: "תגיד להם לצאת לכל הרוחות מפלסטין". היא המשיכה ואמרה כי העם הפלסטיני "הוא עם כבוש וזוהי אדמתם" וכי על הישראלים "ללכת הביתה – לפולין, לגרמניה, לאמריקה ולכל מקום אחר". לאחר מכן התנצלה על האירוע.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס אמש למותה. "מישל ואני נעצבנו לשמוע על כך. היא הייתה חלוצה אמיתית שפתחה דלתות לדורות של נשים בעיתונות. היא סיקרה כל ממשל מימי קנדי, ולא כשלה במאמציה לגרום לכל נשיא להיות דרוך, כולל אני. מה שהפך את הלן למובילה בתא כתבי הבית הלבן לא היה רק ותק, אלא גם אמונתה שהדמוקרטיה עובדת בצורה הכי טובה כשאנו שואלים שאלות קשות ודורשים ממנהיגנו לגלות אחריות", סיכם אובמה.

לאחר אותה התבטאות אומללה, דיבר אובמה בטון אחר וכינה את הערותיה "פוגעניות". בראיון לרשת NBC אמר אובמה כי לדעתו דבריה של תומאס היו לא במקום, אך ציין כי הוא מכיר בחשיבות הסיקור ארוך השנים שלה. לדברי אובמה, "חבל שהקריירה שלה הסתיימה בצורה כה מעוררת מחלוקת". הוא הוסיף כי החלטתה להתפטר מתפקידה היא הצעד הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully