וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאים האמריקאים נלחמים בוושינגטון רדסקינס

9.9.2013 / 9:50

יותר ויותר אנשי תקשורת מסרבים להשתמש בכינוי של קבוצת הפוטבול הוותיקה: "המילה הזו מעליבה הרבה מאוד אנשים"

עונת ה-NFL נפתחה בסוף השבוע, סיבה גדולה למסיבה ברחבי ארצות הברית. אלא שלא כולם שמחים עם ההשקה החגיגית, לפחות לא בבירה. עיתונאי הספורט האמריקאים נלחמים כבר תקופה ארוכה בכינוי "רדסקינס" של וושינגטון, ומספר אנשי התקשורת שמסרבים להשתמש בשם הולך וגדל.

רוברט גריפין השלישי שחקן וושינגטון רדסקינס. Stephen Semansky, AP
כינוי גזעני שמכעיס יותר ויותר אנשים. קוורטרבק הרדסקינס רוברט גריפין השלישי/AP, Stephen Semansky

הרדסקינס, שנוסדו ב-1932, הם אחת הקבוצות הוותיקות והחשובות ב-NFL. שמם והלוגו שעל הקסדה גוררים ביקורות כבר שנים רבות מצד הקהילה האינדיאנית בצפון אמריקה. עם זאת, בסקר שנערך ב-2002 בספורטס אילוסטרייטד, נמצא כי כ-75 אחוז מאנשי הקהילה לא מתנגדים לכינוי.

אלא שבחודשים האחרונים שבו הביקורות לצוף. בקיץ שלחו עשרה אנשי קונגרס מכתב לבעלי הקבוצה דניאל סניידר עם בקשה לשנות את השם. סניידר אמר בתגובה כי "השם לעולם לא ישונה".

דווקא פיטר קינג, הכתב הבכיר של ספורטס אילוסטרייטד, אותו עיתון שפרסם את הסקר לפני יותר מעשור, פרסם רשימה שתומכת בשינוי: "אני לא אגיד פה לכל אחד מה לעשות ולא אשפוט אמירות כאלו או אחרות, אבל לי מאוד לא נוח עם השם. אני לא רוצה להמשיך להשתמש במילה שאני מרגיש שמעליבה לא מעט אנשים".

רשימתו של קינג גררה תגובות מעורבות. עיתונאים רבים הפסיקו להשתמש במילה, בעוד אחרים האשימו אותו ברצון להיות פוליטיקלי קורקט. בכל מקרה, הנושא נמצא על סדר היום הציבורי ולא צפוי לרדת ממנו בעתיד הקרוב.

אוהדת וושינגטון רדסקינס עם שלט תמיכה. AP
הכול ימשיך כרגיל?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully