וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצול ציני של רצח הילדים: פרסומת לבנק הזרע

23.9.2013 / 15:16

בנק הזרע "סופרם" קרא לנשים להשתמש בשירותיו כדי "למנוע טרגדיה נוספת". המודעה שפורסמה בפייסבוק ונגנזה הציגה את תמונתם של עדן ויהב גור, שנרצחו בשבוע שעבר בידי אביהם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו: ההספד של האם רונית לשני ילדיה, בתום הלווייתם בסוף השבוע)

מודעה שפורסמה בסוף השבוע האחרון בדף הפייסבוק של בנק הזרע "סופרם" קראה לנשים המעוניינות להיות אימהות לעשות שימוש בשירותי הבנק כדי "למנוע את הסכנה של אבא מסוכן, אלים ושטני שעלול חלילה אף לרוצחם בבוקר נמהר אחד". לצד הכיתוב פורסמה תמונתם של הילדים יהב (5) ועדן (4) גור, שהושלכו אל מותם מגג בניין בתל אביב על ידי אביהם בשבוע שעבר.

עוד נכתב במודעה: "מדובר לא בשאלה של נוחות, אלא של חיים ומוות. אני מבינה את כל אותן נשים שלא רוצות להיות 'חכמות בדיעבד' ולהבין רק אחרי אסון שהן טעו בהערכות של בן זוגן. פתאום מובן השיקול של כל אותן נשים, שמלכתחילה מעדיפות לעשות ילדים בלי גבר בתמונה, באמצעות תרומת זרע מבנק הזרע 'סופרם'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של "סופרם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר תגובות נזעמות של גולשים, הפרסום הוסר מדף הפייסבוק של החברה. פרופ' שלמה משיח, אחד ממנהלי החברה, מסר בתגובה: "חשוב לי להדגיש כי הדבר לא נעשה בהסכמתי ובידיעתי. המלל לא לרוחי ולא משקף את אמונותיי. לכן, השהיתי את האיש האחראי על האינטרנט מטעמנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משיח טען כי ערך בירור עם אחראי המדיה האינטרנטית ב"סופרם", שהבהיר כי המודעה פורסמה ביוזמתו וזכתה בתוך כמה שעות למאות תגובות חיוביות, לייקים ושיתופים. המודעה הוסרה לבסוף בשל "מספר תגובות שפירשו את המודעה, כאילו רצח של ילדים על ידי הוריהם לא יכול לקרות על ידי אימהות או במשפחות חד-הוריות". משיח הדגיש שהרצח הטרגי "ראוי לגינוי בכל פורום שהוא" והוסיף: "לו נשאלתי מראש, לא הייתי מאשר את הפרסום".

לקריאה נוספת
יממה לאחר רצח עדן ויהב גור: איים לרצוח את אשתו וילדיו
אם הילדים שנרצחו: הרשויות לא הבינו חומרת המצב
האם ספדה לעדן ויהב: ”מקווה שלא הבנתם מה קורה”

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully