וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה להעמיד לדין את עמנואל רוזן: "הטריד 4 נשים"

6.10.2013 / 15:55

בתום כמה חודשי חקירה הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את איש התקשורת עמנואל רוזן, בגין הטרדה מינית ולא מעשה מגונה. בחקירה שניהלה להב 433 נגבו עשרות עדויות

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

המשטרה סיימה היום (ראשון) את חקירתה בפרשת עמנואל רוזן והעבירה את החומרים לפרקליטות - יחד עם המלצה להגיש אישום נגד איש התקשורת בגין עבירות של הטרדה מינית של ארבע נשים.

עמנואל רוזן בסיום יום חקירות ביחידה הארצי לחקירות הונאה. להב 433 בלוד. יולי 2013. דרור עינב
רוזן בצאתו מהחקירה ביחידת להב 433/דרור עינב

במהלך החקירה נגבו עדויות מכ-30 מעובדות ומנשים אחרות שבאו עמו במגע, חלקן באופן פרונטלי. החוקרים נדרשו לעבודה מאומצת בתיק, שכן חלק גדול מהנפגעות כלל לא רצו להיחקר. על מנת להבטיח את פרטיותן, במקרים מסוימים אף הגיעו החוקרים מחוץ לבתיהן של הנשים שנפגעו מרוזן וגבו מהן עדות בתוך מכוניות עם חלונות מושחרים.

בסוף התהליך נמצא בסיס ראייתי להטרדה מינית של ארבע נשים. אחת מהן, ככל הנראה, הוטרדה במהלך עבודתה המשותפת עם רוזן באחד מערוצי התקשורת, ושלוש נוספות הוטרדו לכאורה שלא במסגרת העבודה. יצוין כי בכל המקרים הללו מדובר בעבירות מילוליות ולא בעבירות פיזיות, ולכן רוזן יואשם בהטרדה מינית, סעיף חמור פחות ממעשה מגונה.

במשך החודשים מאז התפוצצה הפרשה, נגבו עדויות גם מאנשי תקשורת ועמיתים של רוזן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מדובר בעולמות של חיזור"

סנגוריו של רוזן, עורכי הדין ירון לונדון וליאור אפשטיין מסרו היום בתגובה: "השאלה העומדת לדיון היא אם ועד כמה קיימת תשתית בעבירת הטרדה מינית, אשר מבוססת על השאלה המשפטית - האם היו או לא היו יחסי מרות. עלינו לזכור איפה אנו נמצאים, מההאשמות הראשונות והחמורות שהועלו באמצעי התקשורת השונים, והתבדו עם הזמן וגם כעת בתיק אין שום תלונה. בתום המהומה בתיק זה, ובטרם החלטת הפרקליטות, יוכח שטענת ההגנה מהיום הראשון היא הנכונה: חיזור - כן, עבירות מין - לא היה ולא נברא. מדובר בעולמות של חיזור וזה לא עניינה של המשטרה או התקשורת".

הפרשה החלה בחודש אפריל האחרון, כשתא העיתונאיות הודיע שבידיו מעל ארבעים עדויות של נשות תקשורת שלטענתן הוטרדו מינית, פיזית ומילולית, במשך תקופה ארוכה, בידי רוזן. בהמשך אף פנה התא לראש האגף, יואב סגלוביץ', לפתוח באופן ייזום בחקירת המקרה על סמך העדויות ובלי שהוגשה תלונה במשטרה - אולם זו נפתחה רשמית רק בתחילת חודש מאי. "לאחר בחינת החומרי שהתקבלו הוחלט לפתוח בחקירה פלילית", כך הודיעה אז המשטרה.

אחד המקרים שנחשפו, ושמיוחסים לרוזן תוארו בתכנית "עושים צהריים" של יעל דן בגלי צה"ל. אחת הנשים שנפגעו לכאורה על ידי רוזן סיפרה כי לפני 12 שנים פנה אליה רוזן בצ'אט אינטרנטי. "זה התחיל בצ'אט כשאני לא יודעת מיהו. אחרי כמה ימים הוא צלצל אליי ולא הסווה את קולו, הוא גם התהדר במה שהוא עושה. הייתה לו מטרה אחת: הוא רצה שניפגש. בפירוש אמרתי לו 'אני לא מעוניינת בקשר איתך'. הוא אמר לי 'היום אני מגיע אלייך', אמרתי לו 'לא'. מאז, ובעיקר בשעות הלילה, התחילו אין סוף טלפונים, עם השפלות, קללות ואיומים". לדבריה, רוזן איים עליה: "'אני אדאג שייקחו לך את הילדים, אני אדאג שלא תעבדי באף מקום'. אדם נורמלי, כשאומרים לו לא הוא ממשיך הלאה".

עמנואל רוזן בסיום יום חקירות ביחידה הארצי לחקירות הונאה. להב 433 בלוד. יולי 2013. דרור עינב
האישום יגובש על בסיס תשתית ראייתית שנמצאה מתלונות של ארבע נשים/דרור עינב

בחודש יולי, בתום חקירה שנמשכה תשע שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה אמר רוזן כי הוא עבר חקירה עניינית והוגנת. "אני שמח מאוד שהגעתי לכאן היום - למקום שבו מה שקובע בו זו האמת ולא הרכילות, העובדות ולא ההכפשה, המציאות ולא השמועות", אמר רוזן לעיתונאים מחוץ למשרדי החקירות בלוד. הוא הודה למשטרה ואמר כי הוא "סומך עליה ב-100%".

"אעשה כל מה שצריך כדי לסייע לחוקרים לסיים את תהליך החקירה באופן מהיר ככל האפשר, כדי שאוכל לחזור תוך זמן קצר מאוד למסלול החיים הרגיל שלי ולשגרה המבורכת שלי שנקטעה", סיכם.

לקריאה נוספת
מתלוננת נוספת נחשפה - ”רוזן עשה מעשה מגונה ’ביי דה בוק'"

בהכנת הידיעה השתתפו מור שמעוני וגלעד גרוסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully